پنجشنبه ۱۵ تیر ۱۳۸۵ - ۱۲:۴۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: پژوهشگران آمریکایی می‌گویند در دسترس قرار گرفتن سیگارهای کم‌قطران و کم نیکوتین یا " سیگارهایی لایت" ممکن است در واقع مانع ترک سیگار بوسیله سیگاری‌ها شود.

به گزارش خبرگزاری‌ها هیلاری ای تیندال  و همکارانش از دانشگاه پیتسبورگ بر اساس پاسح‌های بیش از 12000  نفر که سیگاری بودند یا قبلا سیگار می‌کشیدند دریافتند که 37 درصد این افراد در تلاش برای کاهش صدمات ناشی از سیگار به سیگارهای لایت رو آورده‌بودند،اما این افراد بیش از 50 درصد با احتمال کمتری نسبت به آنهایی که هرگز سیگار لایت نکشیده بودند سیگار را ترک کرده بودند.

این  پژوهشگران می گویند یافته‌های‌ آنها به خصوص از این لحاظ  نگران‌کننده است که بیش از سی میلیون آمریکایی که سیگار لایت می‌کشند ممکن است تحت تاثیر این برداشت غلط  باشند که این کار میزان صدمات به آنها را کاهش می‌دهد در حالیکه آنها با تداوم سیگار کشیدن به جای ترک کردن آن بیشتر خود را در معرض خطر قرار می‌دهند.
گرجه سیگارهای لایت قطران و نیکوتین کمتری دارند اما هنوز با بیماری‌های مربوط به سیگار مانند سرطان ارتباط دارند. افرادی که سیگارهای لایت می‌کشند به علت آن که پک‌های عمیقتری به سیگار می‌زنند تا به  همان میزان قبلی لذت‌بخش نیکوتین برسند به همان اندازه مواد خطرناک استنشاق می‌کنند.

کد خبر 914

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز