یکشنبه ۵ مهر ۱۳۸۸ - ۱۲:۳۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد، از برگزاری جشن «عاطفه‌ها» در نهم مهر ماه به طور سراسری در کشور خبر داد

وی همچنین اعلام کرد: 100 در صد کمک‌هایی که در این جشن از سوی مردم دریافت می‌شود، بین بیش از 750 هزار دانش‌آموز تحت پوشش کمیته امداد، معادل پنج درصد کل دانش‌آموزان سراسر کشور توزیع می‌شود.

به گزارش ایسنا، سعید ستاری روز یکشنبه در نشست خبری مشترک با رییس سازمان دانش‌آموزی به عنوان سازمان متولی توزیع کمک‌های مردمی جشن «عاطفه‌ها» در بین دانش‌آموزان، افزود: جشن عاطفه‌های امسال با همکاری سازمان دانش‌آموزی کشور و نیروی مقاومت بسیج در حدود 20 هزار پایگاه اصلی در سراسر کشور برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: علاوه بر این 20 هزار پایگاه اصلی، به تعداد مدارس در سطح کشور نیز پایگاه دریافت کمک‌های مردمی در جشن عاطفه‌ها خواهیم داشت.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد، همچنین با اشاره به روند توزیع کمک‌های مردمی جشن عاطفه‌ها در سال گذشته، اظهار کرد: در سال گذشته مجموعا سه میلیارد و 500 میلیون تومان کمک مردمی نقدی و غیرنقدی در جشن عاطفه‌ها از سوی مردم جمع‌آوری شد که 100 درصد این کمک‌ها با روش‌های خاصی که کرامت دانش‌آموزان نیازمند نیز حفظ شود، بین این دسته از دانش‌آموزان توزیع شد.

ستاری در عین حال اعلام کرد: علاوه بر 750 هزار دانش‌آموز تحت پوشش کمیته امداد، 100 هزار دانشجوی کشور نیز تحت پوشش این کمیته هستند که این گروه‌های دانش‌آموزی و دانشجویی که گروه‌های سیال محسوب می‌شوند، پس از توانمند شدن از پوشش کمیته امداد خارج می‌شوند.

وی یادآور شد: شهریه، هزینه تحصیلی و خدمات فرهنگی از جمله حوزه‌هایی است که کمیته امداد خدمات خود را در این بخش‌ها به دانشجویان تحت پوشش ارائه می‌دهد. همچنین در این رابطه سال گذشته تفاهمنامه‌ای با معاونت فرهنگی وزارت علوم منعقد شد که برگزاری مناسبت‌های ملی جشن «عاطفه‌ها» و جشن «نیکوکاری» در دانشگاه‌ها، از این طریق پیوستن برخی دانشگاه‌ها در صورت آمادگی به مجموع پایگاه‌های دریافت کمک‌های مردمی در این جشن‌ها از مفاد این تفاهمنامه بوده است.

ستاری در مورد شمار دانش‌آموزان تحت پوشش کمیته امداد این مطلب را نیز خاطر نشان کرد که در حدود یک دهه گذشته بیش از یک میلیون و 200 هزار دانش‌آموز تحت پوشش کمیته امداد بودند که با توجه به روند کاهش دانش‌آموزان، این تعداد هم اکنون به 750 هزار نفر رسیده است.

به گزارش ایسنا، علی اصغر یزدانی ـ رییس سازمان دانش‌آموزی کشور و معاون پرورشی و تربیتی وزارت آموزش و پرورش ـ نیز در این نشست خبری به تشریح اقدامات آموزش و پرورش پیرامون جشن «عاطفه‌ها» در سال جاری پرداخت و گفت: امسال توزیع کمک‌های مردمی دریافتی در جشن عاطفه‌ها که با همکاری کمیته امداد برگزار می‌شود، بر عهده سازمان دانش‌آموزی کشور و به تبع آن سازمان‌های دانش‌آموزی استان‌ها قرار گرفته است.

وی با بیان این که تصمیم‌گیری در مورد نحوه توزیع کمک‌های مردمی با مدیریت مدارس و در قالب روندی مبتنی بر تکریم شخصیت دانش‌آموزان خواهد بود،‌ تصریح کرد: سوابق دانش‌آموزان نیازمند دریافت کمک‌های مردمی در مدارس موجود است و از این طریق 100 درصد کمک‌های دریافتی به دست دانش‌آموزان نیازمند خواهد رسید.

رییس سازمان دانش‌آموزی کشور این موضوع را نیز یادآور شد که به دلایلی همچون فرهنگ‌سازی تربیتی، جشن عاطفه‌ها در سال جاری پس از شروع سال تحصیلی برگزار می‌شود.

در حاشیه نشست خبری تشریح جزییات برگزاری جشن عاطفه‌ها، همایشی توجیهی نیز توسط سازمان دانش‌آموزی برای مدیران سازمان دانش‌آموزی استان‌ها پیرامون جزییات برگزاری این جشن در حال برگزاری بود.

کد خبر 91334

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز