مجموع نظرات: ۰
جمعه ۳ مهر ۱۳۸۸ - ۱۷:۲۸
۰ نفر

گروه شهری: تونل توحید، بزرگ‌ترین پروژه شهری کشور تا 45 روز دیگر به بهره‌برداری می‌رسد.

شهردار تهران با اعلام این خبر همچنین از افتتاح باغ موزه دفاع مقدس که مجموعه‌ای جذاب و براساس تکنولوژی روز است در دهه فجر امسال خبر داد.

محمدباقر قالیباف در گفت‌وگو با شبکه تهران با اشاره به هفته دفاع مقدس گفت: ما در زمان جنگ شاهد ترکیبی از عشق و عقلانیت، احساسات و تفکر و عاطفه و منطق بودیم. در زمان بعد از جنگ به جای اینکه بیشتر به بخش احساسی و حماسی آن دوران توجه کنیم - که البته حتما هم نباید این بخش نادیده گرفته شود- باید به بخش عقلانیت و منطق دوران دفاع مقدس  توجه می‌کردیم. 

این سردار دوران دفاع مقدس در ادامه افزود: در دوران دفاع مقدس توانستیم کارآمدی دین در عرصه نظامی را به بهترین شکل ممکن به دنیا نشان دهیم. در این عرصه انقلاب، نظام، روحانیت، امام(ره) و ملت کارنامه مطلوبی را از خود ارائه دادند که این کارنامه نه نزد خودمان بلکه به گواه دشمنان ما نیز مطلوب است.

وی با تاکید به فرمایشات حضرت امام(ره) مبنی بر اینکه کار مردم را به مردم بسپارید، تصریح کرد: بسیج و حضور مردمی در دفاع مقدس جنگ را اداره کرد اما متأسفانه ما در عرصه‌های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی چنین نگاهی را حاکم نکردیم.

به گفته قالیباف، ما در جنگ به همگان نشان دادیم دین، فرهنگ دینی و مبانی دینی تنها راهی است که دنیا و آخرت ما را تضمین می‌کند.وی با بیان اینکه هر حکومتی هم که بر مبنای دین قرار بگیرد ابعاد مادی و معنوی مردم را تضمین می‌کند، اظهار داشت: به‌نظر من گفتمان امام(ره) هم اثبات کارآمدی دین در عرصه جامعه بود؛ زیرا دین ما را نجات می‌دهد و عزت دنیایی را در عرصه‌های داخلی و بین‌المللی رقم می‌زند.

قالیباف ادامه داد: امروز هم وظیفه داریم این کارآمدی را در حوزه سیاست، اقتصاد، فرهنگ و مسائل اجتماعی نشان دهیم اما متأسفانه تاکنون نتوانسته‌ایم این کار را انجام دهیم.
وی اضافه کرد: هم‌اکنون که دیگر دوران جنگ و دفاع مقدس نیست باید به‌گونه‌ای عمل کنیم تا سرداران بزرگ در عرصه‌های اقتصادی و سیاسی داشته باشیم.

شهردار تهران در ادامه با اشاره به احداث باغ موزه دفاع مقدس گفت: معتقدم باید فرقی بین قالیباف که شهردار تهران است و روزی همرزم رزمندگان بوده با دیگر شهرداران گذشته بعد از انقلاب وجود داشته باشد. از این‌رو با همکاری شورا و صاحب‌نظران به این نتیجه رسیدیم که جای یک باغ موزه خالی است تا بتوانیم گنجینه ارزشمند دفاع مقدس را حفظ کنیم.

وی با بیان اینکه در طراحی و ساخت باغ موزه دفاع مقدس از تجربیات و موزه‌های دیگر کشورهای دنیا استفاده کرده‌ایم،  افزود: احداث این مجموعه از 2سال گذشته آغاز شده و تلاش می‌کنیم تا دهه فجر امسال آن را افتتاح کنیم.

شهردار تهران سپس درباره پروژه بزرگ تونل توحید گفت: در گذشته مردم نمی‌دانستند پروژه‌ها کی آغاز می‌شود و کی به پایان می‌رسد؛ به همین دلیل ساخت تونل رسالت 11سال به طول انجامید. اما تونل توحید که از نظر حجم و سختی کار 4 برابر تونل رسالت است، در زمان مقرر افتتاح می‌شود.

قالیباف در ادامه با اشاره به اهمیت توجه به حمل‌ونقل عمومی افزود: معمولا در آغاز مهرماه بحث دغدغه حمل‌ونقل عمومی وجود دارد.وی ادامه داد: سال گذشته در لایحه بودجه تصویب شد که شهرداری‌ها برای بحث مترو مجازند از صندوق ذخیره ارزی وام برداشت کنند که متأسفانه این موضوع تا این لحظه اجرایی نشده است.

به گفته قالیباف، اخیرا مجلس به این نتیجه رسیده که بررسی مفصلی در رابطه با مترو انجام شود که این کار انجام شد و گزارش کمیسیون بودجه مجلس به صحن علنی و هیأت رئیسه ارائه شد و اخیرا هم طرحی در این زمینه در دستور کار است.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد که روزی بحث نقدینگی مترو حل شود  تا بتوانیم قولی را که به مردم دادیم عملی کنیم. همان‌طور که سال گذشته براساس قولی که دادیم 15 کیلومتر ساختیم و امسال نیز مصمم هستیم این کار را ادامه دهیم.

کد خبر 91180

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز