دوشنبه ۳۰ شهریور ۱۳۸۸ - ۱۹:۱۸
۰ نفر

جواد نصرتی: محققان می‌گویند 2 آزمایش خون ساده به پزشکان این امکان را می‌دهد که سرطان‌های معده و کلون را به‌راحتی و بموقع تشخیص بدهند.

به گزارش رویترز این دو روش جدید بسیار ساده و ارزان است و برخلاف روش‌های تشخیصی پیشین انجام آنها بیمار را در وضعیت‌ آزاردهنده قرار نمی‌دهد و دچار نارضایتی نمی‌کند.

این دو تست را 2گروه تحقیقاتی از دانشمندان آلمانی و بلژیکی ابداع کرده‌اند. در این آزمایش‌ها از نمونه‌های خونی برای شناسایی نشانه‌های ژنتیک ویژ‌ه‌ای استفاده می‌شود.

دانشمندان می‌گویند با مشاهده وضعیت این نشانه‌های ژنتیک می‌توانند تشخیص دهند که بیماری در بدن افراد وجود دارد یا نه و همچنین پیش‌بینی کنند که این بیماری درصورت وجود در بدن بیمار پخش خواهد شد یا نه.

ارنست کوئیپر یکی از دانشمندان دانشگاه اراسموس روتردام در این باره می‌گوید: این آزمایش به راحتی توسط پرستاران و پزشکان و بدون نیاز به دستگاه‌ خاصی انجام می‌پذیرد.

یکی از دانشمندان آلمانی که در راه ابداع این آزمایش خون جدید در آلمان کار کرده است، می‌گوید: آزمایشی که گروه او و همکارانش ابداع کرده‌اند نخستین آزمایش خونی است که به راحتی می‌توان در آن نشانه‌هایی از یک ژن خاص که S100A4  نام دارد کشف کرد.

ارتباط این ژن با بروز سرطان در افراد پیش‌تر ثابت شده است. ویژگی متمایز‌کننده این آزمایش که توسط دانشمندان آلمانی ابداع شده این است که علاوه بر تشخیص بروز سرطان‌های مختلف در بیماران، می‌تواند پیش‌بینی کند که آیا این بیماری در آینده در بدن افراد پخش خواهد شد یا نه.

کد خبر 90898

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز