شنبه ۲۸ شهریور ۱۳۸۸ - ۱۶:۳۸
۰ نفر

گروه حوادث: مرد رمال بعد از آزادی از زندان شگرد تازه‌ای برای کلاهبرداری در پیش گرفت.

او این بار با شناسایی متقاضیان مسکن و خانواده‌های نیازمند، خود را مامور دولت جا می‌زد  و  کلاهبرداری می‌کرد. «قرار بود کاری کند که صاحب خانه شوم اما بعد از اینکه 8 میلیون تومان از من گرفت ناپدید شد.»

این ادعای مرد جوانی بود که به کلانتری 101 تجریش  آمده بود تا از مرد کلاهبرداری به نام علی شکایت کند. او ادامه داد: خیلی اتفاقی با او آشنا شدم. وقتی متوجه شد که مستاجرم و بعد از سال‌ها زندگی مشترک هنوز نتوانسته‌ام خانه بخرم، گفت که می‌‌تواند از طریق مسکن مهر مرا صاحبخانه کند.

او گفت که مامور ارشد دولت است و فقط کافی است 8 میلیون تومان پول نقد و مدارکم را در اختیارش قرار دهم تا ظرف چند ماه آینده صاحبخانه شوم. من هم که با شنیدن این وعده‌ها حسابی وسوسه شده بودم هر طوری بود این مبلغ را تهیه کردم و در اختیارش قرار دادم. اما  از همان زمان ناپدید شد.

بعد از اظهارات این مرد، ماموران  با دستور بازپرس شعبه اول دادسرای ناحیه یک تهران  تحقیقات برای دستگیری متهم را آغاز کردند. درحالی‌که بررسی‌ها ادامه داشت شکایت‌های مشابهی گزارش شد، شاکیان مدعی بودند که متهم خود را مامور یا بازرس دولت معرفی کرده و به بهانه خرید اثاثیه خانه با قیمت دولتی و به‌صورت اقساط یا سرمایه‌گذاری در خرید آهن‌آلات از آنها کلاهبرداری کرده است.

از آنجا که یکی از مالباختگان توانسته بود شماره پلاک خودروی متهم را یادداشت کند، نخستین سرنخ در اختیار پلیس قرار گرفت.

بررسی شماره پلاک این خودرو ماموران را به مردی به نام اکبر در یکی از شهرهای اطراف پایتخت رساند اما زمانی که ماموران به سراغ او رفتند، وی مدعی شد که خودروی مورد نظر را 2 سال قبل به فرد دیگری فروخته اما هنوز سند آن را انتقال نداده است.

با اظهارات این مرد، شناسایی خریدار در دستور کار پلیس قرار گرفت اما با توجه به اینکه در این مدت خودروی مورد نظر بارها توسط افراد مختلف خرید و فروش شده بود، هیچ سرنخی به دست نیامد.

با صدور دستور توقیف خودرو، مشخصات آن در اختیار تمامی تیم‌های گشت پلیس قرار گرفت تا اینکه بعدازظهر 22شهریور امسال این خودرو در حوالی میدان تجریش توقیف و راننده آن دستگیر شد. بعد از انتقال متهم به اداره آگاهی مشخص شد که او همان کلاهبردار تحت تعقیب است که با هویت جعلی دست به کلاهبرداری از مردم می‌زد.

از سوی دیگر ماموران در بازرسی از خودروی او تعدادی کتاب رمالی و فال بینی کشف کردند و در بازرسی سوابق متهم متوجه شدند که او 2 سال قبل به اتهام رمالی دستگیر و راهی زندان شده بود اما بعد از آزادی روش کلاهبرداری خود را تغییر داده و این بار با جعل عنوان مامور دولت دست به فریب طعمه‌هایش زده است.

شاکیان بیایند

سرهنگ کارآگاه علی اکبرپور، رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران با بیان این خبر گفت: در حال حاضر 4 نفر از شاکیان متهم شناسایی شده‌اند اما با توجه به کشف عکس تعدادی زن در خودروی این مرد احتمال می‌رود که وی از افراد زیادی کلاهبرداری کرده باشد.

به همین دلیل بازپرس پرونده دستور چاپ عکس بدون پوشش چهره او را در روزنامه‌ها صادر کرده تا شاکیان احتمالی برای پیگیری پرونده خود به شعبه اول بازپرسی دادسرای ناحیه یک تهران یا پایگاه یکم پلیس آگاهی مراجعه کنند.

کد خبر 90788

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز