مجموع نظرات: ۰
جمعه ۲۷ شهریور ۱۳۸۸ - ۱۷:۴۰
۰ نفر

گروه شهری: مدیریت شهری پایتخت مهم‌ترین برنامه‌های خود را به مناسبت فرا رسیدن عید فرخنده فطر اعلام کرد.

 در این بین مدیریت حمل‌ونقل عمومی تهران، تمهیدات ویژه‌ای را برای خدمت رسانی به شهروندان درنظر گرفته است.

از سوی دیگر، همزمان با فرارسیدن عید سعید فطر سامانه بزرگ نشاط در پارک لاله با برنامه‌های شاد و فرهنگی، اوقات شاد و مفرحی را برای شهروندان تدارک دیده است. این سامانه در شب عید فطر و همچنین در عصر این عید پس از پایان نماز عید در پارک لاله برپا خواهد بود.

معاونت حمل ونقل وترافیک شهرداری تهران نیز تسهیلات ویژه‌ای برای جابه‌جایی وانتقال نمازگزاران عید سعید فطر در نظر گرفته، به‌گونه‌ای که 2 هزار و 500 اتوبوس‌ برای انتقال نمازگزاران در میدان‌های اصلی شهر پیش‌بینی شده است.

شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه در اطلاعیه‌ای مسیر‌های 2 هزار و 500 دستگاه سرویس‌ اختصاص یافته برای نماز روز عید سعید فطر را از ساعت 5:30 بامداد روز عید به سمت دانشگاه تهران اعلام کرد.

براساس این اطلاعیه اتوبوس‌های این شرکت از  میدان‌های اصلی شهر از جمله رسالت، فلکه دوم تهرانپارس، صادقیه،  آزادی،  تجریش، ونک و... به سمت دانشگاه تهران حرکت خواهند داشت.

ضمنا اتوبوس‌های واحد گشت این شرکت نیز از ایستگاه‌های مترو هفت‌تیر، آیت‌الله طالقانی،  حر و دروازه‌دولت مبادرت به جابه‌جایی شهروندان تهرانی به سمت محل برگزاری نماز عید فطر خواهند کرد.

همچنین خطوط 2 و 3 سامانه اتوبوس‌های تندرو، سامانه اتوبوس‌های برقی،  اتوبوس‌های ریالی و ناوگان مینی‌بوسرانی تحت نظارت شرکت واحد با حداکثر ظرفیت خود در مسیرهای مربوطه به شهروندان تهرانی خدمت‌رسانی خواهند کرد.

تمهیدات ویژه ترافیکی

پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ تمهیدات ویژه ترافیکی برای برگزاری نماز عید سعید فطر را اعلام کرد.  تردد تمامی وسایط نقلیه از ساعت 4 صبح روز عید سعید فطر از شمال از تقاطع حافظ - کریمخان تا میدان ولیعصر  و طول بلوار کشاورز تا تقاطع کارگر، از شرق از خیابان حافظ از تقاطع جمهوری تا تقاطع کریمخان هر دو مسیر، از غرب از خیابان کارگر حد فاصل جمهوری تا تقاطع فاطمی و از جنوب از خیابان جمهوری از تقاطع کارگر تا تقاطع حافظ ممنوع است اما تردد در خیابان جمهوری از میدان جمهوری تا حافظ به‌صورت غرب به شرق جریان خواهد داشت.

توقف تمامی وسایط نقلیه در محدوده بلوار کشاورز و خیابان جمهوری تقاطع کارگر هر دو مسیر، خیابان‌های واقع در غرب خیابان ولیعصر حدفاصل جمهوری تا میدان ولیعصر، خیابان کارگر حد فاصل جمهوری تا بلوار کشاورز، خیابان‌های واقع در ضلع شمالی خیابان جمهوری حد فاصل کارگر تا فلسطین، طول خیابان ابوریحان حد فاصل انقلاب تا جمهوری، طول خیابان دانشگاه از انقلاب تا جمهوری، طول خیابان وصال از تقاطع جمهوری تا بلوار کشاورز، طول خیابان فلسطین از تقاطع جمهوری تا بلوار کشاورز، طول خیابان قدس از تقاطع انقلاب تا بلوار کشاورز، طول خیابان 16 آذر از تقاطع انقلاب تا بلوار کشاورز، طول خیابان طالقانی از تقاطع قدس تا حافظ و طول خیابان ولیعصر از انقلاب تا میدان ولیعصر ممنوع است.

همچنین تاکسی‌های ون در مسیرهای آزادی از تقاطع توحید تا میدان انقلاب، کارگر از پاستور تا میدان انقلاب، خیابان کارگر شمالی از فاطمی تا میدان انقلاب، خیابان ولیعصر از تقاطع فتحی شقاقی و بهشتی و مطهری تا میدان ولیعصر، خیابان انقلاب از تقاطع سعدی (دروازه دولت) تا تقاطع ولیعصر، خیابان کریم خان از میدان هفت تیر تا میدان ولیعصر و خیابان طالقانی از تقاطع مفتح تا تقاطع حافظ برای انتقال نمازگزاران درنظر گرفته شده است.

جلوگیری از سد معبر

قائم مقام معاون خدمات شهری شهرداری تهران گفت: اقدامات شهرداری تهران در جهت همکاری برای برگزاری نماز عید فطر همچون سال‌های قبل انجام می‌شود.

عیدیان با بیان اینکه اقدامات شهرداری تهران در جهت همکاری برای برگزاری نماز عید فطر همچون سال‌های قبل انجام می‌شود، اضافه کرد: نظافت و شست‌وشوی خیابان‌ها و پیاده‌رو‌های تعیین شده برای محل نماز عید، جمع‌آوری نخاله‌ها و برخی مصالح به جا مانده در عرض خیابان‌ها، رنگ‌آمیزی جداول، پر کردن جداول و ترمیم آنها از جمله برخی اقدامات انجام شده قبل از برگزاری نماز عید فطر خواهد بود.

وی با بیان اینکه امکانات شهرداری تهران از جمله خودرو‌های حمل زباله و خودرو‌های باغشهر برای جمع‌آوری زباله و شست‌وشوی خیابان‌ها در اختیار مسئولان برگزاری مراسم قرار می‌گیرد،  افزود: برای جلوگیری از حضور دستفروشان در خیابان‌های محل برگزاری نماز عید اکیپ ویژه سد معبر و گشت نیز در این روز فعال خواهد بود.

وی گفت: نیروهای خدماتی شهرداری تهران از ساعت‌های اولیه بامداد روز عید تا پایان نماز و پس از آن در محدوده محل برگزاری نماز حاضر بوده و نسبت به پاکسازی محل نماز از انواع زباله و کاغذ اقدام خواهد کرد.  عیدیان افزود: شهرداری منطقه 6 تهران کلیه امکانات خود را به‌طور ویژه برای برگزاری نماز عید فطر و روز قدس اختصاص خواهد داد.

خدمات‌رسانی متروی تهران به نمازگزاران

 شرکت بهره‌برداری راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو) نحوه خدمات‌رسانی این شرکت به مناسبت روز عید سعید فطر را اعلام کرد. خدمت رسانی مترو به نمازگزاران عید سعید فطر ‌با به کارگیری تمامی امکانات خود از ساعت 5:30 صبح روز عید سعید فطر و به‌صورت رایگان صورت می‌گیرد. 

در روز عید سعید فطر سرفاصله حرکت قطارها در خطوط یک و 2 حداکثر 4 دقیقه خواهد بود . در خط 2 ایستگاه‌های میدان حر و شهید نواب صفوی نزدیک‌ترین ایستگاه‌ها به دانشگاه تهران هستند و برای تردد آسان‌تر همشهریان در مجاورت این ایستگاه‌ها اتوبوس و ون مستقر خواهد شد، تا مسافران مترو بتوانند پس از خروج از ایستگاه به دانشگاه تهران منتقل شوند. 

نزدیک‌ترین ایستگاه خط 4 مترو به دانشگاه تهران ایستگاه میدان «انقلاب اسلامی» است اما متأسفانه به‌دلیل کمبود ناوگان، امکان کاهش سرفاصله زمانی حرکت قطارها در این خط وجود ندارد و قطارها با سرفاصله زمانی 10 دقیقه خدمت رسانی خواهند کرد.

بنابراین با توجه به سرفاصله زیاد حرکت قطارها در خط 4 و مجهز نبودن ایستگاه میدان انقلاب اسلامی به پله برقی توصیه می‌شود همشهریان از ایستگاه‌های خطوط یک و 2  استفاده کنند.

کد خبر 90742

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز