جمعه ۲۷ شهریور ۱۳۸۸ - ۱۶:۲۷
۰ نفر

گروه بورس: تازه‌ترین اطلاعات نشان می‌دهد ارزش سهام شرکت‌های گروه معادن و فلزات در نیمه اول سال‌جاری بین 80 تا 480 درصد رشد کرده است.

به گزارش همشهری، از بین 15 شرکت اول بورس که بیشترین سود را از محل افزایش قیمت نصیب سهامداران خود کرده‌اند 8 جایگاه به شرکت‌های گروه معادن و فلزات اختصاص یافته است.

از ابتدای امسال تاکنون ارزش سهام 162شرکت در بورس افزایش و قیمت سهام 151 شرکت نیز کاهش یافته، ضمن اینکه ارزش سهام 33 شرکت نیز بدون تغییر باقی مانده است. اما در میان این شرکت‌ها؛ سهامداران گروه معادن و فلزات بیشترین سود را در نیمه اول امسال به دست آورده‌اند.

آمار‌ها نشان می‌دهد شرکت فراوری مواد معدنی با 480درصد افزایش قیمت، مکان نخست را در بورس تهران به‌خود اختصاص داده است. سهامداران بورس تهران در نیمه‌اول امسال 11 میلیون سهم این شرکت را خریداری کرده‌اند. همچنین در 6 ماه اول سال‌جاری قیمت سهام شرکت‌های ملی سرب و روی ایران، باما و کالسیمین به‌ترتیب 358، 303 و 202 درصد رشد کرده است.

سهامداران شرکت‌های توسعه معادن روی ایران، ملی صنایع مس ایران، سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات و معادن بافق نیز در طول این مدت بین 100تا200 درصد سود کرده‌اند.

این در حالی است که چند شرکت پیمانکاری نیز درمیان 15 شرکت پر سود بورس قرار گرفته‌اند و ارزش سهام‌شان در طول این مدت به نحو چشمگیری افزایش یافته است. شرکت‌های صدار، آذرآب و ماشین‌سازی‌ اراک ازجمله این شرکت‌ها هستند که قیمت سهام‌شان به‌ترتیب 436، 400 و 364 درصد رشد کرده است.

سهامداران بورس تهران در نیمه نخست امسال 400 میلیون سهم شرکت صدرا را دادوستد کرده‌اند.

کد خبر 90733

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز