چهارشنبه ۲۵ شهریور ۱۳۸۸ - ۱۶:۳۲
۰ نفر

گروه حوادث: 5 مرد شیطان‌صفت بعد از ربودن زن جوانی او را به ویلایی در شمال پایتخت منتقل کردند تا نقشه سیاه خود را عملی کنند

اعضای این باند که در پوشش مسافرکش طعمه خود را شکار کرده بودند، بعد از دستگیری به ربودن زن جوان و آزار و اذیت او اعتراف کردند. «کمک کنید. من در چنگ 5مرد شیطان صفت گرفتار شده‌ام و هر لحظه ممکن است دوباره ‌گیر آنها بیفتم».

زن وحشت‌زده با پلیس تماس گرفته بود. صدایش می‌لرزید و سعی داشت ماموران را در جریان حادثه تلخی که برایش رخ داده بود قراردهد.

او ادامه داد: «ابتدا 2 مرد بودند که به زور مرا ربودند و به یک باغ منتقل کردند، اما موفق شدم از غفلتشان استفاده و فرار کنم. حالا هم در یک نقطه ناشناس حوالی روستایی در منطقه لواسانات مخفی شده‌ام اما می‌ترسم که آنها مخفیگاهم را پیدا کنند.»

حرف‌های زن که تمام شد بلافاصله ماجرا به کلانتری 162 فشم اطلاع داده شد و یک تیم از ماموران راهی محلی که زن جوان نشانی آن را داده بود، شدند.

با ردزنی‌های مخابراتی، این محل شناسایی شد و وقتی ماموران به آنجا رسیدند، زن جوان را دیدند که با مشاهده نور چراغ گردان خودروی پلیس، از مخفیگاهش خارج شده و به طرف آنها می‌دوید.

این زن که حسابی وحشت کرده بود، به سرعت به کلانتری منتقل شد و در تشریح ماجرایی که برایش اتفاق افتاده بود، گفت: «بعد از ظهر دیروز برای خرید به میدان میوه و تره بار رفته بودم. پس از خرید درحال بازگشت به منزل بودم که به‌عنوان مسافر سوار یک دستگاه خودروی پراید سفیدرنگ شدم. یک مسافر مرد در قسمت عقب ماشین نشسته بود و برای همین روی صندلی جلو نشستم و ماشین به راه افتاد.

کمی پس از حرکت، مسافر صندلی عقب با گذاشتن چاقویی روی گلویم تهدیدم کرد اگر سر و صدا کنم، مرا خواهد کشت. بعد چشم‌هایم را بست و خواست کف ماشین بنشینم. من که وحشت کرده بودم به دستوراتش عمل کردم و دقایقی بعد وقتی ماشین توقف کرد، آنها از من خواستند پیاده شوم.

نمی‌دانستم آنجا کجاست اما در همین هنگام چند مرد دیگر به سرنشینان پراید اضافه شدند و بی‌توجه به التماس‌هایم مرا مورد آزار و اذیت قرار دادند. سپس با موبایل از من فیلمبرداری کردند و گفتند که اگر از این ماجرا با کسی حرفی بزنم، فیلم را در شهر پخش می‌کنند.

زن جوان ادامه داد: روز بعد درحالی‌که آدم‌ربایان قصد نداشتند مرا رها کنند، در یک فرصت مناسب از غفلتشان استفاده کردم و پا به فرار گذاشتم. سپس خودم را در محلی مخفی کردم و از آنجا با پلیس تماس گرفتم.

بعد از اظهارات زن جوان پرونده در اختیار کارآگاهان اداره 16 «مبارزه با تجاوز به عنف» قرار گرفت و به این ترتیب تیمی از کارآگاهان زیرنظر قاضی شایسته،  رئیس شعبه 79 دادگاه کیفری استان تهران، بررسی‌های تخصصی خود را برای به دام انداختن متهمان فراری آغازکردند.

با توجه به اینکه این زن جوان از ویلایی در لواسانات از دست آدم ربایان فرار کرده بود، کارآگاهان اقدام به شناسایی مالک ویلا کردند اما او مدعی شد از ماجرای ربوده‌شدن زن جوان بی‌‌خبر است و کلید ویلا تنها در دست او و فرزندانش است.

بعد از اظهارات این مرد، ماموران تحقیقات خود را ادامه دادند و در این بین به پسر23 ساله صاحب ویلا به نام سهیل مظنون شدند. بررسی پرونده‌های موجود در بایگانی پلیس نشان می‌داد این پسر جوان یک مجرم سابقه‌دار است که در سال‌های 84 و 85 به اتهام نگهداری و استعمال موادمخدر و سرقت لوازم داخل خودرو دستگیر و روانه زندان شده بود.

با این اطلاعات، پلیس که احتمال می‌داد سهیل یکی از آدم‌ربایان تحت تعقیب باشد، تمامی رفت‌وآمدهای او را زیرنظر گرفت تا اینکه مشخص شد این جوان با پسری 27ساله به نام کامران در ارتباط است. بررسی‌ها نشان می‌داد کامران نیز به اتهام زورگیری و استعمال مواد‌مخدر، دارای سابقه دستگیری و زندان در سال‌های 85 و 87 است.

ماموران که شک آنها به این دو جوان بیشتر شده بود، عکس‌های تهیه شده از آنها را در اختیار زن جوان قرار دادند و او به محض مشاهده چهره این دو متهم، یکی از آنها را شناخت.
وقتی زن جوان گفت که کامران یکی از کسانی بوده که او را ربوده، دستور بازداشت مرد جوان صادر شد و ماموران مخفیگاه او در خیابان 17 شهریور را محاصره کردند.

مدتی بعد زمانی که کامران برای فروش ماشینش به یکی از نمایشگاه‌های اتومبیل رفته بود، ماموران او را دستگیر و به اداره آگاهی منتقل کردند.

بعد از انتقال متهم به اداره آگاهی، وی از سوی شاکی پرونده مورد شناسایی قرار گرفت و وقتی دید چاره‌‌ای جز بیان حقیقت ندارد به ماموران گفت: از قبل با همدستانم تصمیم گرفته بودیم دست به آدم‌ربایی بزنیم.

برای همین من و یکی از آنها به نام علیرضا، سوار ماشین شدیم و به‌عنوان مسافرکش شروع به پرسه‌زدن در خیابان‌‌ها کردیم. روز حادثه وقتی زن جوان را دیدیم که منتظر تاکسی است، او را سوار ماشین کردیم و در بین راه با تهدید چاقو او را ربودیم.

این زن با گفتن این جمله که همسر و فرزند دارد، مدام التماس می‌‌کرد که رهایش کنیم. او حتی حاضر بود به ما پول بدهد اما بدون توجه به التماس‌هایش او را به ویلای پدر سهیل بردیم و در آنجا با همدستی دوستانمان که در ویلا بودند، او را مورد آزار و اذیت قرار دادیم.

بعد از اعترافات این مرد، دستور بازداشت بقیه متهمان نیز صادر شد و ماموران در عملیات‌‌های جداگانه و در کمتر از 4 ساعت موفق شدند بقیه متهمان را که 4 نفر بودند دستگیر کنند.

به محض دستگیری متهمان، ماموران موفق شدند فیلم سیاه ضبط شده را که زن جوان ادعا کرده بود، در گوشی تلفن همراه آنهاست  کشف کنند و به این ترتیب تمامی متهمان به اداره آگاهی منتقل شدند.

سرهنگ عباسعلی محمدیان، رئیس پلیس آگاهی تهران با بیان این خبر گفت: متهمین ضمن آزار و اذیت این زن به‌مدت 24 ساعت به سرقت 300 هزار تومان پول او هم اعتراف کردند که اموال مسروقه در خانه پدری یکی از آنها کشف شد.

وی در ادامه با هشدار به شهروندان به‌خصوص زنان و دختران جوان از آنها خواست برای تردد در سطح شهر حتما از وسایط نقلیه عمومی مثل اتوبوس‌ها و تاکسی‌ها استفاده کنند. وی افزود: سوار شدن به‌خودروهای مسافرکش شخصی به‌خصوص همزمان با تاریک‌شدن هوا، ممکن است خطراتی را برای شهروندان به همراه داشته باشد و به همین دلیل بهتر است از تاکسی و اتوبوس برای تردد در سطح شهر استفاده کنند.

وی همچنین از صاحبان املاکی از قبیل باغ و ویلا در حاشیه شهر خواست درخصوص املاک خود نظارت بیشتری داشته باشند و آنها را در اختیار دیگران قرار ندهند.

کد خبر 90672

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز