جمعه ۲۷ شهریور ۱۳۸۸ - ۱۳:۵۳
۰ نفر

علی کهن‌نسب: تنها چهار روز دیگر در شهر «هرنینگ» دانمارک، رقابت‌های سال 2009 کشتی آزاد و فرنگی قهرمانی جهان با حضور کشتی‌گیران کشورهای مختلف آغاز خواهد شد.

تیم ملی کشتی آزاد ایران به عنوان یکی از تیم‌های مطرح و مدعی جهان پا به عرصه رقابت‌های جهانی خواهد گذاشت.

برگزاری رقابت‌های جهانی کشتی پس از رقابت‌های کشتی در المپیک 2008 پکن، مهم‌ترین رخدادی است که بار دیگر توان و قدرت کشورها را در این رشته قدیمی و پرطرفدار به نمایش خواهد گذاشت.

اکثر تیم‌های شرکت‌کننده در رقابت‌های جهانی همانند سال‌های گذشته تغییر زیادی کرده‌اند، تیم‌های مدعی کشتی جهان پس از المپیک با جوان‌گرایی و تغییر در ترکیب تیم تلاش کرده‌اند تا تیم قدرتمند و با تجربه‌ای را برای المپیک بعدی آماده کنند. تیمی چون روسیه فقط یک کشتی‌گیر المپیکی را در ترکیب خود دارد و سایر نفرات تیم نسبت به المپیک تغییر کرده‌اند و سایر تیم‌ها نیز تقریباً چنین وضعیتی دارند.

مراد محمدی ، یکی از امیدهای ایران برای کسب مدال در کشتی آزاد/ عکس‌ها: ایسنا

تیم‌هایی چون آمریکا، ایران، آذربایجان و اوکراین مهم‌ترین مدعیان کسب عنوان قهرمانی جهان در آوردگاه دانمارک به شمار می‌آیند، با این حال باز هم روسیه اصلی‌ترین مدعی قهرمانی است؛ تیمی که باوجود تغییر، باز هم سه قهرمان جهان را در ترکیب خود دارد، و در سال 2007 با اقتدار کامل و با کسب شش مدال طلا و یک برنز قهرمان جهان شد. اما کشتی‌گیران کشورهای ایران، آذربایجان، آمریکا و کوبا رقبای قدرتمندی برای روس‌ها در تصاحب عنوان قهرمانی مجدد خواهند بود.

تیم ملی کشتی آزاد ایران نیز با وجود جوان‌گرایی، کشتی‌گیران قدرتمندی دارد و ایران در تمامی اوزان می‌تواند شانس تصاحب مدال را در رقابت‌های جهانی داشته باشد؛ البته این کار بسیار دشوار خواهد بود، چرا که نیمی از ترکیب تیم ایران را کشتی‌گیرانی تشکیل می‌دهند که نخستین بار است در رقابت های جهانی شرکت می کنند و بیشتر نفرات جوان هستند.

کشتی‌گیران جوان ایرانی چون رحیمی، گودرزی، میرزایی و تقوی در مسابقه‌های انتخابی و پیکارهای درون‌اردویی بسیار با‌انگیزه و پرقدرت بوده اند. قرعه‌کشی رقابت‌ها و شانس رویارویی کشتی‌گیران نیز می‌تواند در نتایج تیم‌ها بسیار تأثیرگذار باشد، چرا که علاوه بر مدعیان، سایر کشورها نیز در ترکیب خود کشتی‌گیران برجسته و تک‌ستاره‌هایی دارند که می‌توانند کشتی‌گیران تیم‌های مدعی را با مشکل روبه‌رو کنند.

سایت رسمی فدراسیون بین‌المللی کشتی از «ناران باتور» مغولستانی، «کیم هیوساب» از کره‌جنوبی در وزن 55 کیلوگرم و «بازار بازارگوریف» قرقیزستانی در 60 کیلوگرم و «یوسف عبدالسلاموف» تاجیکستانی در 84 کیلوگرم به عنوان نمونه‌ای از این کشتی‌گیران یاد کرده است؛ «دیوید موسل‌بز» کشتی‌گیر صاحب‌نام روسیه و دارنده عناوین مختلف جهان و المپیک در وزن 120 کیلوگرم نیز با دوبنده کشور اسلواکی به روی تشک خواهد رفت.

حمید سوریان، با تجربه ترین و پرافتخارترین عضو تیم ملی کشتی فرنگی

تیم ملی کشتی آزاد ایران  با حسن رحیمی (55 کیلوگرم)، مراد محمدی (06 کیلوگرم)، مهدی تقوی (66 کیلوگرم)، صادق گودرزی (47 کیلوگرم)، جمال میرزایی (48 کیلوگرم)، سعید ابراهیمی (69 کیلوگرم) و فردین معصومی (120 کیلوگرم) در رقابت‌ها حضور خواهد یافت. کشتی‌گیران این تیم در حال حاضر تمرینات مستمر و پیکارهای درون‌اردویی بسیاری را طی کرده‌اند تا این بار بتوانند با آمادگی و روحیه بالا کشتی ایران را صاحب افتخار کنند.
علاوه بر کشتی آزاد، فرنگی‌کاران ایران نیز در رقابت‌های جهانی حضور خواهند یافت. کشتی فرنگی ایران که سا‌ل‌هاست به ظهور تک‌ستاره‌ها دل‌خوش کرده است این بار مصمم است تا به نتایج بهتری دست پیدا کند. موفقیت‌های این تیم در رقابت‌های بین‌المللی جام «آزوماش» اوکراین باعث شد کشتی‌گیران ایران انگیزه بالایی برای رقابت‌ها داشته باشند و  عزم خود را برای کسب افتخار جزم کنند.

کشتی فرنگی ایران پس از ناکامی در المپیک با برنامه‌ریزی و تمرینات مستمر و اردوهای مداوم در تلاش است ناکامی المپیک را به فراموشی بسپارد.

کشتی فرنگی ایران در صورت کسب چند مدال و صعود از سکوی جهانی می‌تواند صاحب اعتباری تازه  شود.

حمید سوریان، امید نوروزی، افشین بیابانگرد، فرشاد علیزاده، حبیب‌الله اخلاقی، امیرعلی اکبری و مسعود هاشم‌زاده اعضای تیم ملی کشتی فرنگی ایران در رقابت‌های جهانی دانمارک خواهند بود.

کد خبر 90569

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کشتی و وزنه‌برداری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز