مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۲۴ شهریور ۱۳۸۸ - ۱۲:۰۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: دبیر شورای‌عالی ترافیک از موافقت با کلیات طرح تغییر ساعات کاری ادارت و مدارس در جلسه کمیته فنی شورای عالی ترافیک خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، "سید علی لطفی زاده" افزود: با توجه به این که طرح تغییر ساعات کاری ادرات و مراکز آموزشی طرحی فرابخشی است پس از تصویب در شورای عالی ترافیک این طرح باید به هیئت وزیران ارسال شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه ایجاد فاصله معنادار بین سفرهای سه گروه نظامی و صنعتی، واحدهای آموزشی و ادارات مورد اجماع و موافقت اعضا کمیته فنی شورای عالی ترافیک است گفت: ایجاد فاصله یک ساعته بین سفرهای گروه‌های مختلف می‌تواند حجم ترافیک را در ساعات اوج کاهش دهد و در واقع مانع از آن شود که در ساعاتی محدود حجم انبوهی از سفرها صورت گیرد.

دبیر شورای عالی ترافیک خاطرنشان کرد: براساس مطالعات صورت گرفته 57 درصد از سفرهای صبحگاهی سفرهای شغلی و 30 درصد سفرهای آموزشی است که براین اساس می‌توان با ایجاد یک فاصله معنادار بین زمان سفر این گروه‌ها تا حد زیادی به تسهیل ترددها و کاهش ترافیک در ساعات اوج کمک کرد.

وی با ابراز امیدواری از این که طرح تغییر ساعات اداری و مراکز آموزشی در شورای عالی ترافیک به تصویب برسد گفت: از بعد فنی اساس این طرح مورد تایید و اجماع کارشناسان است و نگاهی مثبت در این رابطه وجود دارد و ما نیز از هرگونه اقدامی‌ که باعث ایجاد رفاه حال و آسایش شهروندان شود، استقبال کرده و به شهرداری تهران و راهنمایی و رانندگی برای مدیریت و کاهش ترافیک از هیچ گونه کمکی فروگذار نخواهیم بود.

کد خبر 90540

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز