مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۱۰ آبان ۱۳۸۸ - ۱۴:۲۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: دبیر شورای عالی ترافیک درباره اجرای طرح تغییر ساعت آغاز و پایان کار ادارات، نهادها و دستگاههای دولتی و همچنین بازاریان گفت: این طرح به طور حتم از دوم آذر ماه اجرا خواهد شد

سعید لطفی زاده در گفتگو با خبرگزاری مهر با اعلام این مطلب تاکید کرد: قرار بود این طرح با تایید دکتر احمدی نژاد از دوم آبان ماه اجرایی شود که به دلیل عدم آمادگی برخی نهادها و دستگاهها و اصرار آنها برای وفق دادن خود با طرح جدید اجرای آن تا یک ماه آینده به تعویق افتاد.

این اظهارات در حالی از سوی لطفی زاده مطرح می شود که یک منبع آگاه در گفتگو با خبرنگار مهر از تاکید دولت بر اجرای این طرح از دوم آذر ماه خبر داد.

دبیر شورای عالی ترافیک افزود: وزارت آموزش و پرورش از جمله دستگاههایی بود که به علت عدم آمادگی بر عقب افتادن طرح تاکید داشت اما به دلیل محدودیت زمانی و مناسب بودن این طرح حتما تلاش می شود هر چه سریعتر اجرایی شود.

با تصویب نهایی طرح تغییر ساعت کاری ادارت، بانکها، مدارس و واحدهای نظامی و صنعتی قرار بود این طرح از دوم آبان ماه و به مدت یک ماه به صورت آزمایشی در پایتخت اجرا شود.

بر اساس این مصوبه ساعت کار مراکز نظامی و صنعتی به تشخیص ارگانهای مربوطه از 6 یا 6 و 30 دقیقه تا 13 یا 13 و 30 دقیقه و گروههای نظامی تا 14 یا 14 و 30 مشخص شده است. این مصوبه ساعت کار بانکها 7 تا 15، ادارات دولتی 7 و 30 تا 15 و 30، مدارس و دانشگاهها 8 یا 8 و 30 تا 13 یا 15 تعیین و همچنین ساعت کار صنوف از ساعت 9 و 30 تا 16 مشخص شده است. ساعت شروع فعالیت مدارس ابتدایی 8 و 30، دانشگاهها و دبیرستا‌نها نیز 8 تعیین شده تا بر این اساس دانش آموزان دوره ابتدایی زمان بیشتری برای استراحت داشته باشند.

لطفی زاده با اشاره به مطالعاتی که شهرداری تهران به عنوان پیشنهاد دهنده طرح برای اجرای آن انجام داده است تصریح کرد: بر اساس این مطالعات پیک ترافیک صبحگاهی تا 12 درصد و پیک ترافیک عصر نیز تا 12.5 درصد کاهش خواهد داشت که می توان گفت در این صورت کمک بزرگی به رفع معضل ترافیک خواهد شد.

دبیر شورای عالی ترافیک همچنین در رابطه با احتمال مخالفت نهادها یا سازمانهای مختلف گفت: کسی نمی تواند با این طرح مخالفت کند چرا که در زمان مطالعه طرح از نمایندگان اکثر دستگاهها برای شرکت در جلسات و شنیدن نظراتشان دعوت شده بود و آنها نیز پیشنهادات و انتقادات خود در این زمینه را اعلام کرده بودند.

کد خبر 94177

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز