همشهری آنلاین: رییس آموزش و پرورش شهر تهران از ارائه بازتعریف طرح تغییر ساعت شروع به کار مدارس -که در مرحله مطالعات و آزمایش است- به شورای عالی ترافیک خبر داد

به گزارش ایسنا، زکریا یازرلو روز شنبه در حاشیه مراسم نواختن زنگ نمادین پیوند اولیا و مربیان، عنوان کرد: در حال حاضر، ما منتظر تصمیم و نظر شورای عالی ترافیک کشور در مورد نظر کارشناسانه آموزش و پرورش شهر تهران که در قالب هشت بند اصلی مطرح شده است، هستیم.

رییس آموزش و پرورش شهر تهران در ادامه تاکید کرد: با توجه به حجم گسترده بهره‌برداری دانش‌آموزان و فرهنگیان از حمل و نقل شهری، نظر آن‌ها در فرآیند تصمیم‌سازی در مورد ترافیک شهری نیز باید ارجح باشد.

وی همچنین هرگونه افزایش تعرفه سرویس مدارس را رد کرد و با اشاره به انعقاد توافقنامه‌ای میان سازمان آموزش و پرورش شهر تهران، معاونت حمل و نقل شهری و سازمان تاکسیرانی که بخشی از آن، مربوط به تعرفه های سرویس مدارس است، اظهار کرد: نرخ سرویس مدارس بر اساس نرخ‌های مصوب شورای شهر تصویب می‌شود و سازمان آموزش و پرورش شهر تهران، سازمان انجمن اولیا و مربیان و شورای اسلامی شهر بر اجرای نرخ‌های مصوب نظارت دارند.

یازرلو همچنین در پاسخ به پرسش خبرنگاران در مورد اعلام گزارشی از ابتلای دانش‌آموزان به آنفلوآنزای نوع A، با بیان این که هنوز موردی از ابتلا به این بیماری در دانش‌آموزان تهران گزارش نشده است، در عین حال یادآور شد که تاکنون سه مورد ابتلا به این بیماری در میان معلمان گزارش شده است که پس از طی مراحل نقاهت، برای تدریس در مدارس خود حاضر خواهند شد.

رییس آموزش و پرورش شهر تهران در این راستا، از تجهیز سرویس بهداشتی تمامی مدارس به صابون مایع پیش از آغاز سال تحصیلی خبر داد و تاکید کرد که اقدامات بهداشتی در مدارس در طول تابستان برای پیشگیری از ابتلای دانش‌آموزان به بیماری انجام شده است.
وی در این باره از خانواده‌ها خواست که در صورت مشاهده موردی از تجهیز نبودن مدارس به صابون مایع و یا آلودگی سرویس‌های بهداشتی، مراتب را به آموزش و پرورش شهر تهران اعلام کنند.

این مقام مسوول در ادامه به راه‌اندازی سامانه تلفنی «1820» برای انتقال مشکلات مدارس تهران اشاره و بیان کرد: این سامانه با برخورداری از 20 خط تلفن، شکایات، انتقادات و اعلام گزارش‌های موردی از مدارس را دریافت می‌کند.

کد خبر 92962

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز