همشهری آنلاین: دبیر شورایعالی ترافیک شهرهای کشور از تصویب نهایی طرح تغییر ساعت کاری سازمان‌ها، ادارات دولتی، بانک‌ها و مراکز آموزشی، نظامی و صنعتی در آخرین جلسه این شورا خبر داد

لطفی‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا، با تاکید بر اینکه کلیه دستگاه‌های مرتبط در جلسه شورای عالی ترافیک حاضر بوده و این مصوبه با اتفاق آرا به تصویب رسیده است، اظهار کرد: این طرح برای شناسایی منافع و مضرات ارزیابی مشکلات و نقاط قوت و مسائل مهم مرتبط با اجرای طولانی مدت آن به مدت یکماه به صورت آزمایشی در شهر تهران اجرا خواهد شد.

وی افزود: بر اساس این مصوبه شهرداری تهران موظف است در زمان اجرای آزمایشی این طرح، نظرسنجی را از مردم تهران در مورد مسایل و مشکلات بوجود آمده، بهبود ترافیک و در عین حال رضایتمندی مردم داشته باشد.

وی افزود: بر اساس این مصوبه ساعت کار مراکز نظامی و صنعتی به تشخیص ارگان‌های مربوطه 6 تا 6:30 آغاز و بین ساعت 13 تا 13:30 برای گروه‌های نظامی و 14 تا 14:30 برای گروه‌های صنعتی پایان می‌یابد، ساعت کار بانک‌ها از ساعت 7 تا 15، ساعت کار ادارات دولتی 7:30 تا 15:30، ساعت آغاز به کار مدارس و دانشگاه‌ها 8 تا 8:30 و ساعت پایان کار 13 تا 15 خواهد بود. همچنین ساعت کار صنوف نیز از ساعت 9:30 تا 16 تعیین شده است.

لطفی‌زاده گفت: ساعت آغاز به کار مدارس ابتدایی در ساعت 8:30 صبح و دانشگاه‌ها و دبیرستان‌ها نیز در ساعت 8 تعیین شده است تا به این ترتیب کودکان دوره‌های ابتدایی زمان بیشتری را برای استراحت داشته باشند.

دبیر شورایعالی ترافیک شهرهای کشور با تاکید بر اینکه موضوع اطلاع‌رسانی در مورد شروع این طرح بر عهده شهرداری تهران گذاشته شده تا بموقع و به صورت گسترده در شهر تهران این آمادگی را فراهم کند، خاطرنشان کرد: برای هر یک از دستگاه‌های مرتبط از جمله آموزش و پرورش و آموزش عالی و راهنمایی و رانندگی وظایفی مشخص شده است که باید هماهنگ با یکدیگر و بموقع انجام شود. اما در عین حال به دلیل تازگی این طرح ممکن است مشکلاتی شناخته نشده‌ای وجود داشته باشد که در جریان اجرا با آن مواجه شویم.

وی در پاسخ به سوالی در رابطه با ناهماهنگی خروج والدین و دانش آموزان در ساعات اولیه صبح و عصر و نگرانی خانواده‌ها از این موضوع به ایسنا گفت: برخی از این مسائل از جمله جابجایی دانش‌آموزان کم سن و سال توسط والدین در ساعات اولیه صبح می‌تواند با اختصاص سرویس مدارس حل شود اما در مورد خانواده‌هایی که پدر و مادر هر دو شاغل هستند و فاصله قابل توجهی بین خروج آنها با خروج کودکانشان وجود دارد نگرانی وجود داشت که این مورد را نیز با پیش‌بینی مرخصی ساعتی توسط ارگانهای مربوطه برای یکی از والدین حل خواهد شد.

وی تصریح کرد: با دستگاه‌های مربوطه هماهنگ شده تا در صورت لزوم مرخصی لازم را به این خانواده‌ها بدهند اما در عین حال بر اساس برآورد شهرداری تهران در گزارش ارائه شده تنها 6/3 درصد از خانوارهای تهرانی پدر و مادر هر دو شاغل هستند.

لطفی‌زاده با بیان اینکه قطعا در جریان اجرای این طرح تعداد سفرها کاهش نمی‌یابد، به ایسنا گفت: تلاش می‌شود در جریان اجرای این طرح توزیع مناسبی را در ساعات شروع و پایان کار شهروندان تهرانی داشته باشیم.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که طرح هدفمندکردن یارانه‌ها و حذف احتمالی یارانه بنزین و گازوئیل در شش ماهه دوم بر این طرح اثری نخواهد داشت یادآور شد: در صورت تصویب این طرح در مجلس، دولت آن را از سال آینده آغاز خواهد کرد و تاثیری در اجرای این طرح نخواهد داشت

کد خبر 92699

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز