دوشنبه ۲۳ شهریور ۱۳۸۸ - ۰۷:۲۸
۰ نفر

گروه ورزشی: حالا می‌توان منچسترسیتی را یکی از مدعیان جدی لیگ برتر دانست، چراکه در اولین آزمون جدی‌اش توانست آرسنال را با نتیجه باورنکردنی 4 بر 2 شکست دهد

و رکورد پیروزی‌های متوالی‌اش را به چهار بازی برساند. آدبایور در رویارویی با تیم سابقش زننده گل دوم و سازنده گل سوم بود، هرچند دو حرکت جنجالی از او، درخشش‌اش را زیر سئوال برد.

آرسنال که در بازی قبلی‌اش در اولدترافورد با وجود برتری شکست خورده بود، در سفر به
نیمه آبی منچستر با سناریوی مشابهی روبه‌رو شد و حالا ونگر باید به دنبال حل این معما باشد که چگونه تیمش نمی‌تواند از مالکیت توپ و برتری درون زمین استفاده کند. گل اول سیتی نتیجه ضربه سر خوب میکا ریچاردز بود، هرچند پس از برخورد به تیر افقی و پس از آن پشت آلمونیا به درون دروازه رفت تا به نام دروازه‌بان آرسنال ثبت شود (دقیقه 24).

آرسنال در نیمه دوم برای جبران به زمین آمد و پس از شروع خوبش توانست توسط فان‌پرسی در دقیقه 62 به گل تساوی برسد. در حالی که به نظر می‌رسید آرسنال به پیروزی نزدیک‌تر باشد، 3 گل بلامی، آدبایور و شان رایت فیلیپس در فاصله 10 دقیقه پیروزی منچسترسیتی را تضمین کرد. در دقیقه 88 روسیچکی که پس از مصدومیت‌های طولانی و غیبت 20 ماهه‌اش به جای دنیلسون به زمین آمد، گل دوم آرسنال را به ثمر رساند.

مارک هیوز پس از این پیروزی که تیمش را با یک بازی کمتر و 12 امتیاز به رده سوم رساند، گفت: «نگاه‌های زیادی به سمت ما بود، مردم می‌گفتند این محک دقیقی است. ما با روحیه مناسب و ذهنیت خوبی به زمین رفتیم و این موثر واقع شد. این روز خوبی برای همه کسانی بود که با سیتی ارتباط دارند. فرصت‌های زیادی به آنها ندادیم و همیشه یک تهدید بودیم. در ضدحملات ویرانگر بودیم و در مجموع یک نمایش تیمی بزرگ بود. حالا باید این عملکرد را تا پایان فصل حفظ کنیم.»ونگر هم پس از دومین شکست متوالی آرسنال گفت: «به نظر، ما بازی را به ویژه در نیمه‌دوم تحت کنترل داشتیم، ولی وقتی بازی 2 بر یک شد با نفرات زیاد حمله کردیم و روی ضدحملات غافلگیر شدیم.» او درباره ضعف دفاعی تیمش هم گفت: «نمی‌توان در این مورد نظری داد چون اکثر بازیکنان ما از بازی‌های ملی برگشته‌اند و خسته بودند.»

آدبایور پس از گلزنی همه طول زمین را دوید تا مقابل هواداران آرسنال شادی کند و به خاطر این حرکت اخطار گرفت. او قبل از گل هم پا به صورت فان‌پرسی زد که می‌توانست اخراج شود، ولی داور آن را ندید. فان‌پرسی، همبازی سابقش را متهم می‌کند که می‌خواسته به او آسیب برساند: «خیلی ناراحتم. ضربه آدبایور بدون فکر و زیرکانه بود. من هم گاهی برخوردهای سختی داشته‌ام، ولی هرگز هدفم مصدوم کردن حریف نبوده. او امروز می‌خواست مرا مصدوم کند و پایین بودن کلاس‌اش را نشان داد.» آدبایور اما برخوردش را غیرعمد می‌داند: «فرصت نداشتم پایم را عقب بکشم. می‌خواستم به توپ ضربه بزنم و پایم به سرش خورد. در پایان بازی به او گفتم که متاسفم.» او همچنین گفت که هنگام دویدن به سمت تماشاگران آرسنال بیش از حد احساساتی شده بود و بابت کارش عذرخواهی کرد.

اولین شکست تاتنهام

سرانجام این منچستریونایتد بود که به رکورد صددرصد پیروزی تاتنهام پایان داد و در
 وایت‌هارت لین به پیروزی 3 بر یک رسید. به نظر می‌رسید که بازی در خانه با تاتنهام که فصل را با 4 پیروزی شروع کرده بود کار سختی باشد، به ویژه اینکه میزبان تنها 52 ثانیه پس از شروع بازی به گل رسید اما منچستریونایتد که شروع ضعیف فصل را به تدریج فراموش می‌کند با گل‌های گیگز و اندرسون نیمه‌اول را با برتری به پایان برد. در حالی که به نظر می‌رسید با اخراج اسکولز در دقیقه 59 کار یونایتد سخت شده باشد، وین رونی در دقیقه 78 با زدن گل سوم کار را تمام کرد.

فرگوسن پس از این پیروزی و صعود به رتبه دوم جدول گفت که به تکرار قهرمانی تیمش امیدوار شده: «فصل تازه شروع شده و برای پیش‌بینی زود است ولی فکر می‌کنم در کورس قهرمانی خواهیم بود. قبل از فصل هم گفتم که بازیکنان کافی داریم و روز به روز پیشرفت می‌کنیم. هیچ دلیلی ندارد که با این بازیکنان قهرمان نشویم. به آنها اعتماد دارم ولی رقابت فشرده‌ای خواهد بود.»

فرگوسن همچنین گفت که این بهترین نمایش تیمش از شروع فصل تا به حال بوده است.هری ردنپ، سرمربی تاتنهام پس از اولین شکست فصل لحن فیلسوفانه‌ای داشت و گفت تاتنهام همچنان فراتر از انتظارات عمل می‌کند: «من هرگز مغرور نشده بودم. ما هنوز هم با 12 امتیاز از 5 بازی شروع خوبی داشته‌ایم. تصور کردم که امروز هم امتیاز می‌گیریم. ما شروع خوبی داشتیم و در فکر 3 امتیاز دیگر بودیم ولی می‌دانستیم که آنها برمی‌گردند. آنها بازیکنان فوق‌العاده‌ای دارند.»

چلسی در صدر

چلسی در خانه استوک موفق شد پنجمین بازی‌اش را هم با پیروزی به پایان برساند و با
15 امتیاز به تنهایی در صدر جدول قرار بگیرد. استوک در نیمه‌اول موفق شد با گل عبدالله فاید پیش بیفتد ولی دیدیه دروگبا در ثانیه‌های پایانی این نیمه گل تساوی را به ثمر رساند. چلسی در نیمه‌‌دوم بازی را تحت کنترل داشت ولی گل پیروزی این تیم در دقیقه 90 و توسط مالودا به ثمر رسید. کارلو آنچلوتی از اینکه تیمش تا آخرین لحظه برای زدن گل پیروزی تلاش کرده و تسلیم نشده، خوشحال است: «به آنچه که شایسته‌اش بودیم، دست یافتیم. پس از گل استوک، بازی سخت شد ولی ما خیلی خوب عمل کردیم. این پیروزی خیلی مهم بود، چون در آستانه شروع لیگ قهرمانان در صدر جدول هستیم.»

هت‌تریک بن‌آیون

لیورپول هم برنلی تازه‌وارد را با نتیجه 4 بر صفر شکست داد. ستاره این دیدار یوسی بن‌آیون بود که توانست هت‌تریک کند. گل دوم لیورپول را هم درک کویت به ثمر رساند. بنیتس اما معتقد است که لوکاس، هافبک برزیلی تیمش بهترین بازیکن میدان بوده: «لوکاس در میانه میدان به خوبی حمایت می‌کرد تا دیگران به جلو بروند. به نظرم او بازیکنی کلیدی بود. می‌توانیم درباره یوسی صحبت کنیم ولی این به لطف لوکاس بود.»

کد خبر 90407

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز