گروه اجتماعی: دادستان نظامی تهران از مراجعه 104 نفر از آسیب‌دیدگان باز‌داشتگاه کهریزک به دادسرا خبر داد و گفت:

7نفر از متهمان بازداشتگاه کهریزک بازداشت شده‌اند که همگی آنان از نیروی انتظامی هستند.

حجت‌الاسلام شکر‌الله بهرامی در حاشیه مراسم تودیع و معارفه دادستان نظامی تهران در جمع خبرنگاران به پرونده بازداشتگاه کهریزک اشاره کرد و افزود: این پرونده با جدیت دنبال می‌شود و از افرادی که در این قضیه آسیب دیده‌اند دعوت کردیم تا مسائل خود را عنوان کنند و اگر شکایتی دارند شکایت خود را مطرح نمایند.

باید گفت تا 3 روز پیش 104 نفر از کسانی که در این ارتباط آسیب دیده بودند در دادسرا حاضر شدند که در حدود 15 نفر به‌عنوان گواه مسائل‌شان را مطرح کردند و 90 نفر نیز اعلام شکایت کردند.

وی تصریح کرد: متهمین پرونده احضار شدند و تحقیقات از آنها ادامه دارد و تا روز چهارشنبه گذشته 7 نفر از متهمان بازداشت شده‌اند.دادستان نظامی تهران ابراز امیدواری کرد که تحقیقات این پرونده به پایان برسد و ما بتوانیم پرونده‌ها را برای دادگاه آماده کنیم.

بهرامی در پاسخ به این سؤال که آیا 7 نفر بازداشتی از نیروی انتظامی هستند اعلام کرد: بازداشت شدگان کسانی هستند که در رابطه با کهریزک نقش داشتند.

وی در مورد رسیدگی به اتهامات قضات متخلف در این پرونده اظهار کرد: اتهام قضات در مرحله اول در دادسرای انتظامی قضات باید رسیدگی شود.

به گفته دادستان نظامی تهران، در مورد پرونده کوی دانشگاه نیز تحقیقات مفصلی در مراجع ذیربط در این مورد انجام شده‌است و نتایج آن را به قوه قضاییه ارسال کرده‌اند. فکر می‌کنم امروز نتایج این تحقیقات به سازمان قضایی نیروهای مسلح واصل شود و ما کار‌مان را بعد از اینکه نتیجه تحقیقات به سازمان آمد ادامه می‌دهیم.

بهرامی در باره اینکه آیا آزادی مسئول بازداشتگاه کهریزک تایید می‌شود یا خیر پاسخ داد: وی که از مقامات انتظامی است هنوز در بازداشت به سر می‌برد.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا مشخص است تحقیقات در چه زمان به پایان می‌رسد، گفت: در رابطه با انجام تحقیقات و اتمام آن نمی‌توان روزی را مشخص کرد اما بنا داریم کار را با سرعت انجام دهیم.

بهرامی در باره علنی بودن دادگاه مربوط به پرونده بازداشتگاه کهریزک بیان کرد: رئیس دادگاه باید در این خصوص تصمیم بگیرد و قاضی باید تشخیص دهد که دادگاه علنی باشد یا غیرعلنی.

رسیدگی به تخلفات 3 قاضی حوادث اخیر

در ادامه دادستان انتظامی قضات نیز درباره رسیدگی به تخلفات 3قاضی در ارتباط با حوادث پس از انتخابات گفت: تقاضای تعقیب انتظامی این سه قاضی در دست جریان است و فعلا به‌نظر نهایی نرسیده‌است.

وی اعلام کرد: پرونده این سه قاضی متخلف اگر قابل تعقیب باشد درخواست تعلیق می‌شود و هم‌اکنون نیز این قضات سر‌خدمتشان هستند و پرونده در حال رسیدگی است و بعد از آنکه به اظهارنظر نهایی رسید تصمیم‌گیری می‌شود.

کد خبر 90281

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز