چهارشنبه ۱۸ شهریور ۱۳۸۸ - ۰۶:۲۳
۰ نفر

گروه ورزشی: رمون دومنک، سرمربی فرانسه که پس از تساوی شنبه‌شب با رومانی با انتقادهای زیادی روبه‌رو شد، امشب در بلگراد یکی از دشوارترین شب‌های دوران مربیگری‌اش را در پیش دارد.

بازیکنان فرانسوی که روزهای پراضطرابی را سپری می‌کنند، برای پیروزی برابر 55 هزار هوادار متعصب صرب در ماراکانای بلگراد کار سختی دارند و حتی در این صورت هم اطمینانی از سرگروهی نخواهند داشت. این در حالی است که صربستان با اختلاف 4 امتیاز نسبت به فرانسه، در صورت پیروزی می‌تواند اولین صعودش به یک تورنمنت بزرگ بین‌المللی پس از تجزیه یوگسلاوی را جشن بگیرد.

خبر دوشنبه‌صبح روزنامه پاریزین مبنی بر مشاجره آنری و دومنک در اردو مثل یک بمب صدا کرد و کاپیتان تیم ملی فرانسه را مجبور کرد که در اخبار شبانه شبکه اول این کشور به طور زنده در این مورد توضیح دهد. آنری گفت که این یک گفت‌وگوی عادی بوده است: «این گفت‌وگویی بود که اغلب ممکن است بین بازیکنان و مربی دیده شود.

این یک تبادل‌نظر سازنده بود که جزییات آن باید بین مربی و بازیکنان بماند. من توانایی‌های مربی را زیر سئوال نبردم. آنطور که گفته‌اند مشاجره‌ای در کار نبوده. در پایان این گفت‌وگو همه خوشحال بودند. جملات من را تغییر داده‌اند.» مفسران اما تکذیب آنری را واکنشی طبیعی در آستانه بازی حساس امشب می‌دانند و معتقدند که دومنک مقبولیتش را در جمع بازیکنان از دست داده است و با وجود حمایت اخیر رئیس فدراسیون فوتبال فرانسه از دومنک، در صورت شکست مشخص نیست که چه سرنوشتی در انتظار او باشد.

این در حالی است که همتای دومنک روی نیمکت صربستان موقعیت بسیار خوبی دارد. رادومیر آنتیچ که پس از 4 سال بازنشستگی سال گذشته هدایت صربستان را به عهده گرفت تیم بسیار خوبی ساخته که در آستانه صعود به جام جهانی قرار دارد. او که چهارشنبه‌شب در استاددوفرانس شاهد بازی فرانسه مقابل رومانی بود، درباره حریف امشب تیمش می‌گوید: «احساس می‌کنم فرانسه راه‌حلی برای پرکردن جای خالی ریبری ندارد. اسکوده هم مدافع کندی به نظر می‌رسد.» هر دو بازیکن که مصدومیت جزیی داشتند به این بازی می‌رسند، ولی اسکوده که با زدن گل به خودی عملکرد خوبی نداشت، احتمالا جایش را به آبیدال می‌دهد.

در شرایطی که ویدیچ، مدافع میانی منچستریونایتد و صربستان، فرانسه را بخت اول پیروزی در بازی امشب می‌داند و می‌خواهد فشار را از روی تیمش بردارد، ایوانوویچ، مدافع چلسی از هم‌تیمی‌هایش می‌خواهد که هیجان‌زده نشوند:‌ «در صربستان فضای پرشوری به وجود آمده، چیزی که برای کشور ما طبیعی است. ولی ما باید آرامش و تمرکزمان را حفظ کنیم.» آنتیچ که احتمالا از روش 1-2-3-4 استفاده خواهد کرد، در کنار نیکولا زیگیچ مهاجم 2 متری‌اش روی کراسیچ و یووانوویچ، دو بال آماده‌اش حساب زیادی باز کرده است.

انگلیس در یک قدمی صعود

رویارویی امشب انگلیس و کرواسی در ومبلی، نسبت به دو سال قبل کاملا متفاوت است. برخلاف مقدماتی یورو 2008، این بار انگلیس با یک بازی کمتر و 4 امتیاز بیشتر در موقعیت برتر است، درحالی که کرواسی برای حفظ رتبه دومش نیاز به پیروزی دارد. از سوی دیگر انگلیس که در همه هفت بازی مرحله مقدماتی‌اش از جمله بازی رفت دو تیم در زاگرب به پیروزی رسیده، در صورت پیروزی می‌تواند صعود زودهنگام به جام‌جهانی را جشن بگیرد. همین حساسیت موجب شده تا لمپارد از هم‌تیمی‌‌هایش بخواهد خونسرد باشند و در دام حرکات تحریک‌آمیز بازیکنان کروات نیفتند.

بیلیچ، مربی جنجالی کرواسی برای این بازی مودریچ، هافبک خلاقش را به دلیل مصدومیت و کورلوکا، مدافع تاتنهام را به دلیل محرومیت در اختیار ندارد. اما کاپلو که تیم کاملی دارد، برای انتخاب ترکیب خط حمله‌اش بر سر دوراهی قرار گرفته. او هر چند به زوج هسکی – رونی علاقه‌مند است، ممکن است جرمن دفو را که در سه بازی ملی‌ اخیرش، پنج گل زده جانشین هسکی کند. مهاجم تاتنهام که فصل را توفانی شروع کرده، در بازی دوستانه شنبه‌شب مقابل اسلوونی هم در نیمه دوم پس از ورود به زمین گلزنی کرد.

آخرین امید پرتغال

پرتغال که با وجود برتری همه‌جانبه و موقعیت‌های زیادی که مقابل دانمارک داشت، در کپنهاگ تنها توانست به یک امتیاز برسد، امشب در خاک مجارستان چاره‌ای جز پیروزی ندارد. پرتغال با 10 امتیاز در رتبه چهارم است و در صورت پیروزی مقابل مجارستان 13 امتیازی، بالاتر از این تیم می‌ایستد.

از سوی دیگر سوئد هم که با 12 امتیاز در رتبه سوم است و بازی آسانی در خانه مالت دارد، از این نتیجه نفع زیادی می‌برد و در صورت کسب 3 امتیاز به رتبه دوم می‌رسد. صدرنشین این گروه، دانمارک 17 امتیازی است که در خانه آلبانی بازی می‌کند و در صورت کسب 3 امتیاز و شکست مجارستان و تساوی یا شکست سوئد، صعود به جام جهانی را جشن می‌گیرد. تساوی پرتغال اما شانس دومی این تیم را هم به حداقل می‌رساند. په‌په، مدافع رئال‌مادرید و پرتغال درباره بازی امشب می‌گوید: «مجارستان حریف پرتلاشی است که در هوا و زمین قدرت زیادی دارد. بازی در آن جو آسان نخواهد بود.» با این وجود په‌په قول می‌دهد که پرتغال مقابل مجارستان پیروز شود و در نهایت به جام‌جهانی برسد.

شانس اسپانیا و اسلواکی

اسپانیا که با هفت پیروزی متوالی در صدر گروه 5 قرار دارد، امشب در صورت پیروزی مقابل استونی و تساوی یا شکست بوسنی به جام‌جهانی صعود می‌کند. بوسنی که با 15 امتیاز در رده دوم گروه است، امشب میزبان ترکیه 11 امتیازی است و نتیجه این بازی می‌تواند سرنوشت تیم دوم گروه را مشخص کند. بلاژویچ که با ستاره‌های جوان بوسنی تیم خوبی ساخته، حتی در صورت تساوی هم شانس خوبی برای رسیدن به پلی‌آف خواهد داشت. در حالی که ترکیه حتما باید به پیروزی برسد.

اسلواکی، صدرنشین شگفتی‌ساز گروه سه هم میهمان ایرلند شمالی، تیم دوم جدول است و در صورت پیروزی در بلفاست برای اولین بار به جام جهانی صعود می‌کند.

کد خبر 90003

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز