جمعه ۲۰ شهریور ۱۳۸۸ - ۰۸:۴۰
۰ نفر

کیکاووس زیاری: "چراغ قرمز" نوع جدیدی از طنز و کمدی را به تماشاگران سینما ارائه می‌دهد

دومین ساخته سینمایی علی غفاری قصه‌ای جوانانه دارد و شخصیت اصلی آن جوان ساده‌ دلی است به نام بهروز  که ناخواسته درگیر یک ماجرای مهم می‌شود. سپس  ماجراهای تازه‌ای برای بهروز پیش می‌آید که او را بیشتر از گذشته درگیر خودش می‌کند. حالا او باید تلاش کند خودش را از این ماجرای عجیب و غریب بیرون بکشد.

الناز شاکر دوست در صحنه ای از فیلم / عکس ها: حسن ناجی

پوریا پورسرخ، الناز شاکردوست، رضا شفیعی جم، انوشیروان ارجمند، مجید یاسر، مینا جعفرزاده، محسن قاضی‌مرادی و عطاءالله سلیمانیان بازیگران «چراغ قرمز» هستند. فیلم‌نامه فیلم را غفاری به صورت مشترک با میلاد کزازی نوشته است. حسین ملکی و سعید ذهنی مدیر فیلم‌برداری و سازنده موسیقی متن فیلم هستند. کار تدوین فیلم را کاوه ایمانی همزمان با ادامه فیلم‌برداری آن انجام می‌دهد. کل صحنه‌های فیلم در شهر تهران فیلم‌برداری می‌شود. تا به حال حدود 50 درصد صحنه‌ها فیلم‌برداری شده است.

علی غفاری درباره کار تازه‌اش به «دوچرخه» می‌گوید: «طنز فیلم، انتقادی و اجتماعی است. احساس می‌کنم برای قصه‌ای که دارم تعریف می‌کنم، زبان طنز شیرین‌تر است و می‌تواند تأثیرگذاری بیشتری داشته باشد. قصدم این نیست که یک فیلم خنده‌دار شبیه برخی از کارهایی بسازم که این روزها شاهد ساخت و نمایش عمومی‌شان هستیم. این جور کمدی‌های فراگیر را دوست ندارم.»

پوریا پورسرخ و مجید یاسر در «چراغ قرمز»

این فیلم‌ساز دوازده سال قبل اولین فیلم سینمایی خود «شاهرگ» را ساخت که مضمونی جدی و پلیسی داشت. او به این نکته که برای خوب و منطقی درآمدن طنز  فیلم‌نامه چه کرده است، چنین پاسخ می‌دهد: «کارهای طنز همه در اجرا در می‌آید و باید در عمل دید که چه کاری توانسته‌ام بکنم. اما از تمام ابزارهایی که می شد، برای بهتر شدن و متفاوت بودن کار، استفاده کردم. برای مثال، برای نقش‌های اصلی فیلم بازیگرانی را انتخاب کردم که کسی تصور نمی‌کرد کار طنز انجام دهند. پورسرخ و شاکردوست در این فیلم در مقایسه با کارهای قبلی خود، نقش‌های متفاوتی را بازی می‌کنند. حتی نقش شفیعی جم- که به عنوان کمدین شناخته شده- در این فیلم متفاوت است. نقش او برخلاف تصور همه یک نقش جدی است.»

علی غفاری با اعلام این نکته که اهل ریسک کردن است،گفته‌های خود را چنین به پایان می‌برد: « اصولاً اهل خطر کردن هستم و می‌‌خواهم کارهایی انجام دهم که تا قبل از این، دیگران آن را انجام نداده‌اند. ترکیب بازیگران فیلم و نقش‌های آنان  هم  همین را نشان می دهد. »

کد خبر 89970

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز