دوشنبه ۱۶ شهریور ۱۳۸۸ - ۱۱:۲۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: زمان آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌های دولتی، پیام نور، جامع علمی - کاربردی و آزاد اسلامی اعلام شد.

 قائم مقام معاونت آموزشی وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری به خبرنگار واحد مرکزی خبر گفت: برخی دانشگاه‌ها برای استفاده بهینه از نیمسال تحصیلی، کلاس‌هایشان را چند روز زودتر شروع کنند.

عامری اعلام کرد: آغاز نیمسال جدید تحصیلی دانشگاه امیرکبیر از بیست و یکم شهریور، دانشگاه تهران از یکم مهر، دانشگاه صنعتی شریف از سی ام شهریور و دانشگاه‌های علم و صنعت و شهید بهشتی از بیست و هشتم شهریور خواهد بود.

قائم مقام معاونت آموزشی وزیر علوم با بیان اینکه در شهرستان ها نیز آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌ها عمدتا از یکم مهر خواهد بود، گفت: تاریخ دقیق آغاز بکار این دانشگاه‌ها را خود آنها به اطلاع استادان، دانشجویان و کارکنانشان رسانده‌اند.

عامری در این حال شروع سال تحصیلی در برخی دانشگاه‌های شهرستان‌ها را به شرح زیر اعلام کرد:

دانشگاه فردوسی مشهد سی ام شهریور.

دانشگاه‌های صنعتی اصفهان و اصفهان سی و یکم شهریور،.

دانشگاه زابل یکم مهر.

دانشگاه بوشهر بیست و هشتم شهریور.

وی درباره نام نویسی از دانشجویان ورودی جدید دانشگاه‌های تحت پوشش وزارت علوم گفت: دانشجویان جدیدالورود بر اساس اطلاعات مندرج در دفترچه آزمون سراسری و در بازه زمانی بیستم شهریور تا یکم مهر برای ثبت نام مراجعه می‌کنند.

عامری افزود: دانشجویان قدیمی (در حال تحصیل) که اکثراً از نیمسال قبل و به صورت اینترنتی ثبت نام کرده اند کافی است برای سال تحصیلی جدید فقط به دانشگاه‌ها مراجعه کنند.

وی اضافه کرد: هم اکنون تقریباً همه دانشگاه‌های وابسته به وزارت علوم نام نویسی اینترنتی خود را انجام داده‌اند و آغاز سال تحصیلی آنها نیز بر اساس تقویم دانشگاه ها در پایگاه اینترنتی دانشگاه درج شده است.

معاون آموزش و سنجش دانشگاه پیام نور نیز درباره بازگشایی کلاس‌های این دانشگاه گفت: پذیرش دانشجو در این دانشگاه به سه شیوه انجام می شود.

عبدالله معتمدی افزود: بر اساس تقویم آموزشی که برای دانشگاه پیام نور اعلام شده است از بیست و یکم تا سی و یکم شهریور ثبت نام و انتخاب واحد دانشجویان قدیمی (در حال تحصیل) را از طریق اینترنت انجام خواهیم داد.

وی با بیان اینکه دانشگاه پیام نور بیش از 800 هزار دانشجو دارد اضافه کرد: همه این تعداد از طریق یک سیستم متمرکز ثبت نام می کنند و شروع کلاس ها برای دانشجویان قدیمی از یکم مهر خواهد بود.

معتمدی درباره نام نویسی از دانشجویانی که در آزمون سراسری انتخاب شده اند گفت: برای آنها جدولی اعلام کرده‌ایم که بر اساس حروف الفبا از چهارم تا هشتم مهر ثبت نام خود را انجام خواهند داد.

وی با بیان اینکه ثبت نام با تاخیر این دسته از دانشجویان از نهم تا یازدهم مهر خواهد بود افزود: این دسته از دانشجویان باید برای تکمیل پرونده و ارائه مدارک و نام نویسی، حضوری مراجعه کنند.

معاون آموزش و سنجش دانشگاه پیام نور درباره دانشجویانی که از طریق آزمون فراگیر (آزمون غیر از کنکور سراسری) وارد دانشگاه می‌شوند گفت: اسامی قبول شدگان در نیمه اول مهر اعلام خواهد شد و حداکثر تا پانزدهم مهر فرصت ثبت نام دارند.

معتمدی افزود: آغاز کلاس‌های دانشجویان جدیدالورود احتمالا از پانزدهم مهر و دانشجویان قدیمی از یکم مهر خواهد بود.

معاون نظارت و سنجش دانشگاه جامع علمی - کاربردی هم گفت: طبق تقویم آموزشی، نام نویسی سراسری از دانشجویان در حال تحصیل این دانشگاه از بیست و هشتم تا سی و یکم شهریور و آغاز کلاس ها نیز از یکم مهر خواهد بود.

اصغر کشتکار با بیان اینکه ثبت نام از دانشجویان دانشگاه جامع علمی - کاربردی، حضوری در 624 مرکز این دانشگاه در سراسر کشور انجام خواهد شد افزود: هر یک از 320 هزار دانشجوی این دانشگاه در تاریخ اعلام شده به مراکز آموزشی خود مراجعه و ثبت نام می کنند.

وی درباره دانشجویان ورودی جدید نیز با بیان اینکه پذیرش در دانشگاه علمی - کاربردی با دانشگاه سراسری متفاوت است گفت: برای پذیرش دانشجو دفترچه هایی در مهر توزیع می شود و اعلام اسامی در آبان خواهد بود.

کشتکار افزود: در همان ماه مهر اعلام خواهد شد آغاز نیمسال اول و نیز نیمسال فشرده دانشجویان جدیدالورود چه زمانی خواهد بود.

کریم زارع معاون دانشگاه آزاد اسلامی هم گفت: آغاز سال تحصیلی جدید در این دانشگاه از یکم مهر است و کار ثبت نام از دانشجویان مشغول به تحصیل از امروز شروع شده است و تا پایان شهریور ادامه خواهد داشت.

وی افزود: ثبت نام از دانشجویان ورودی جدید نیز از بیست و یکم تا بیست و ششم شهریور انجام خواهد شد.

کد خبر 89783

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز