جمعه ۱۳ شهریور ۱۳۸۸ - ۱۸:۴۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: دستیار ارشد رئیس جمهور گفت: سفرهای استانی رئیس جمهور و هیئت دولت از اول مهرماه آغاز می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر در اهواز، مجتبی ثمره هاشمی پنجشنبه شب در نشست خبری با خبرنگاران در اهواز افزود: با وجود اینکه سه تن از وزرای پیشنهادی رئیس جمهور موفق به کسب رای اعتماد از مجلس نشدند اما با این وجود احمدی نژاد اعتراضی به این موضوع ندارد و همانگونه که پیش از این نیز گفته بود نظر و انتخاب نمایندگان مجلس برای وی قابل احترام است.[آشنایی با کابینه دهم]

وی ادامه داد: بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی در یک فضای صمیمی و دوستانه برگزار شد و نمایندگان نیز رای خود را در این خصوص اعلام کردند و رئیس جمهور نیز به زودی سه وزیر دیگر برای تصدی سه وزارتخانه نیرو، رفاه و آموزش و پرورش به مجلس معرفی می‌کند.

ثمره هاشمی گفت: برخی از کارها در دولت نهم پایان یافت و برخی دیگر در این دولت آغاز شد اما باید عنوان کنم که فرصت کافی برای تحقق همه اهداف مورد نظر رئیس جمهور در چهار سال گذشته وجود نداشت به همین دلیل چهار سال آینده در دولت دهم را فرصت مناسبی می‌بینیم که بتوانیم محقق کننده شعار عدالت محوری و رفع تبعیض باشیم.

وی ادامه داد: یکی از اهداف و اقدامات دولت دهم تکمیل کارهای نیمه تمام و پیگیری جدی مصوبات سفرهای هیئت دولت در چهار سال گذشته است.

دستیار ارشد رئیس جمهور با بیان اینکه سفرهای استانی دولت دهم از اول مهرماه آغاز  می‌شود، عنوان کرد: با روی کار آمدن کابینه‌ای تازه نفس، با نشاط، پر انرژی و پرتوان سفرهای استانی با قوت بیشتری ادامه خواهد داشت.

ثمره هاشمی در پاسخ به این سئوال که گفته می‌شود رئیس جمهور قصد دارد از فعالین ستادهای خود در مسئولیت‌های استانی استفاده کند، گفت: آنچه در انتخاب مسئولان دولت برای رئیس جمهور و اعضای هیئت دولت مهم به شمار می‌رود این است که افرادی که در این دولت مسئولیت می‌گیرند باید به گفتمان انقلابی، عدالت محوری و خدمت بی‌منت رئیس جمهور اعتقاد کامل داشته و افرادی پاک، با تقوا و با تخصص باشند و در صورتیکه برخی از فعالان ستاد انتخاباتی رئیس جمهور دارای چنین ویژگی‌هایی باشند شاید در دولت دهم مسئولیت بگیرند در غیر این صورت چنین اتفاقی نخواهد افتاد.

وی ادامه داد: در دوره قبل انتخابات ریاست جمهوری اتفاقا برخی افراد شایسته فعال در ستاد احمدی نژاد برای اینکه این شائبه پیش نیاید که رئیس جمهور قصد دارد از اعضای ستاد انتخاباتی خود در مسئولیت‌های دولتی استفاده کند، وارد دولت نشدند.

ثمره هاشمی افزود: حضور در ستادهای انتخاباتی رئیس جمهور در سراسر کشور داوطلبانه بود و افراد با انگیزه کاملا شخصی خدمت می‌کردند و همان موقع هم اعلام کردیم این حضور باعث جذب افراد در مسئولیت‌ها نمی‌شود اما نمی‌توان کسانی که مستحق و دارای شرایط مناسب هستند را حذف کرد.

مشاور محمود احمدی نژاد در دولت نهم در پاسخ به این پرسش که تغییرات گسترده در سطح مدیران استان خوزستان واقعیت دارد، بدون توضیح خاصی عنوان کرد: یکی از شرایط پیشرفت در هر مکانی کنار گذاشتن مدیران نا کارآمد است و دولت دهم بی شک چنین کاری را انجام می‌دهد.

وی در پاسخ به این سئوال که خوزستان با وجود دو سفر استانی هنور چهره یک استان محروم را دارد نیز اظهار داشت: استان خوزستان پیشانی ایران است و این استان استعدادهای فراوانی در زمینه‌های ختلف از جمله داشتن 800 هزار هکتار زمین کشاورزی است که در صورت پرداختن به این استعدادها، کل بیکاری در این استان ریشه کن و کشور نیز از این پیشرفت استان صاحب منفعت می‌شود.

ثمره هاشمی ادامه داد: در دولت گذشته در استان خوزستان کارهای بزرگی انجام شد از جمله طرح انتقال آب غدیر که می‌تواند آب مورد نیاز شهرهای جنوبی خوزستان را تامین کند و این یک پروژه عظیم با صرف اعتبارات بسیار زیاد است اما این به این مفهوم نیست که همه مشکلات استان حل شد و استان به یک پیشرفت حداقل قابل قبول دست پیدا کرد.

دستیار ارشد رئیس جمهور افزود: رسیدن به یک خوزستان مطلوب با همکاری و همدلی نمایندگان استان و دولت و اختصاص بودجه و اعتبارات مناسب امکان پذیر است.

ثمره هاشمی شامگاه پنجشنبه برای دیدار با اعضای فعال ستاد احمدی نژاد در دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در استان خوزستان و تقدیر از تلاش‌های آنها در یک سفر یک روزه به اهواز آمد.

کد خبر 89524

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز