مجموع نظرات: ۰
شنبه ۱۴ شهریور ۱۳۸۸ - ۱۱:۰۴
۰ نفر

سرانجام کلنگ احداث خیابان ادیان به زمین خورد.

نه، اصلاً قرار نیست خیابان جدیدی به نقشه منطقه اضافه شود اما از این پس از خیابان 30 تیر به عنوان خیابان ادیان یاد خواهد شد. 2 هفته‌ای می‌شود که مقدمات فعالیت‌های فنی و عمرانی در این خیابان آغاز شده است.

معاون فنی و عمرانی منطقه در این باره خبرهای تازه‌ای دارد: «خیابان 30 تیر برای مدیران شهری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. این خیابان قدمت زیادی دارد و محل تردد شخصیت‌های مهم و بستر حوادث تاریخی بوده است. به همین دلیل اجرای فعالیت‌های فنی و عمرانی زیربنایی و سطحی در آن در دستور کار معاونت فنی و عمرانی شهرداری قرار گرفته است.

اهمیت این پروژه به اندازه‌ای است که مسئولان شهرداری مرکزی و سایت‌های خبری متعددی پیگیر اخبار مربوط به آن هستند.» شهریار مهرافشار با اشاره به عنوان «خیابان ادیان» و وجود مراکز دینی مختلف دینی در محدوده افزود: «وجود کلیساها، کنیسه‌ها، مدارس زرتشتیان و مسجد ابراهیم باعث شد که این عنوان برای این خیابان انتخاب شود.

 وجود این مراکز مذهبی باعث شده پیروان هر دین و آیین در این خیابان با هم برخورد داشته باشند و تعاملی دوستانه بین آنها به وجود آمده است. با اجرای پروژه‌های فنی و عمرانی این ویژگی در خیابان 30تیر پررنگ‌تر خواهد شد.» او احداث پیاده‌راه جدید، حذف زوائد بصری، فعالیت‌های زیباسازی و ایجاد فضای سبزهای کوچک را از برنامه‌هایی عنوان کرد که قرار است تا چند ماه آینده در خیابان قدیمی ‌منطقه اجرایی شود:

 «توریست‌های زیادی در این خیابان تردد می‌کنند. چرا که علاوه بر این مراکز مذهبی 2 موزه ایران‌باستان و آبگینه و سفالینه نیز در این خیابان قرار دارند. مدیران ارشد شهری خواسته‌اند که به پروژه‌های این خیابان به عنوان طراحی نمونه نگاه شود و در نهایت گذرگاهی فرهنگی داشته باشیم که بتوانیم به آن افتخار کنیم.

به همین دلیل سعی می‌شود از بهترین مصالح در این خیابان استفاده شود. با توجه به ترددهایی که در این محور انجام می‌شود اجرای این پروژه‌ها به ساعت‌های شب موکول شده و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال شاهد بهره‌برداری از این پروژه‌ها باشیم.»معاون فنی و عمرانی اجرای چنین فعالیت‌هایی را باعث حفظ و ارزشگذاری بیشتر میراث فرهنگی می‌داند:

«در طول 3 سال گذشته، معاونت فنی و عمرانی در زمینه حفظ، مرمت و بازسازی بناها و خیابان‌هایی که ارزش تاریخی و فرهنگی دارند پیشقدم بوده است.  انجام چنین پروژه‌هایی هزینه‌هایی کلان برای شهرداری دارد. از شهروندان می‌خواهیم که هنگام اجرای این پروژه‌ها با پیمانکارانمان همکاری داشته باشند و پس از بهره‌برداری از آنها نگهداری کنند تا از ما هم میراثی برای آیندگان باقی بماند.»

همشهری محله-12

کد خبر 89456

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز