سه‌شنبه ۱۰ شهریور ۱۳۸۸ - ۱۳:۵۱
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: مدیر کل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان تهران اسامی چای‌های غیراستاندارد را اعلام کرد

مدیر کل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان تهران اعلام کرد: چای سیاه خارجی با نام‌های تجاری گلدان، عارف، ‌دو غزال، گلابی، الکوزی، مریم و جاسمین غیراستاندارد است.

به گزارش واحد مرکزی خبر، مهدی پور‌هاشم در مصاحبه با اشاره به دلایل غیر استاندارد بودن این چای‌ها گفت: چای سیاه خارجی با نام تجارتی گلدان و عارف به علت نداشتن نشان استاندارد و گواهی نشانه‌گذاری بر روی بسته‌بندی محصول توقیف شده است.

وی افزود: چای سیاه خارجی با نام تجارتی دو غزال، گلابی، جیهان،‌ جاسمین و دو نوع چای کیسه‌ای خارجی با نام تجارتی دو غزال و الکوزی، در بسته‌بندی کمتر از 10 کیلوگرم و از مبادی غیر رسمی وارد کشور شده است که بازرسان این اداره کل شناسایی و از بازار جمع آوری و توقیف کرده‌اند. [چای ایرانی در غربتی لب دوز]

پورهاشم با اشاره به مصوبه دولت در سال 85 مبنی بر ممنوعیت واردات چای در بسته‌بندی زیر 10 کیلو گرم گفت: هیچ وارد کننده‌ای نمی‌تواند از مبادی رسمی، چای در بسته‌بندی کمتر از 10 کیلوگرم به کشور منتقل کند.

وی عرضه این چای‌ها را در بازار غیرقانونی دانست و تاکید کرد: مردم از مصرف چای فاقد نشان استاندارد ایران یا گواهی نشانه گذاری خودداری کنند. [سردرگمی چای را پایانی نیست]

 چای را با شیر مخلوط نکنید

 چای کیسه‌ای ۱۰۰ ساله شد

کد خبر 89295

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز