با وجود اقدامات دستگاه‌های نظارتی برای ممنوعیت واردات و عرضه کالاهای غیراستاندارد در بازار مصرف داخلی، گسترش واردات کالا‌ به کشور موجب شده است تا هر روز کالاهای بی‌کیفیت و غیراستاندارد داخلی و وارداتی به مصرف‌کنندگان عرضه شود.

وعده جمع‌آوری قطعات یدکی بی‌کیفیت خودرومدیرعامل سازمان خدمات پس از فروش ایران خودرو وعده جمع‌آوری قطعات یدکی بی‌کیفیت خودروی این شرکت را داد.

محمدرضا بابایی با اشاره به‌وجود قطعات بی‌کیفیت در بازار قطعات‌یدکی‌گفت: عده‌ای افراد سودجو قطعات نامرغوب را از کشور چین وارد و در داخل کشور توزیع می‌کنند.وی با اشاره به توزیع قطعات یدکی ایساکو با استاندارد و کیفیت بالا افزود: در توزیع قطعات ایساکو نمی‌توان حتی یک قطعه بی‌کیفیت با بسته‌بندی ایساکو یافت کرد و نمایندگان و عاملان فروش ملزم شده‌اند فقط از این قطعات استفاده کنند.

بابایی تأکید کرد: درصورت مشاهده استفاده از قطعات بی‌کیفیت و وجود آن در شبکه خدمات پس از فروش، همکاری خود را با طرف قرارداد یا نمایندگی متخلف قطع می‌کنیم.گفتنی است، هم‌اکنون 736‌نماینده مجاز و 968 عاملیت فروش در سراسر کشور تحت پوشش ایساکو فعالیت دارند.

سیم و کابل غیر استاندارد

تازه‌ترین خبرها حاکی است براساس نتایج آزمون نمونه‌برداری حاصل از 31 نوع سیم و کابل عرضه شده در بازار سیم و کابل استان تهران مشخص شد که 16 مورد آن غیراستاندارد است.مدیرکل استاندارد استان تهران، با بیان این مطلب اعلام کرده است: در آزمون سیم و کابل‌های غیراستاندارد، نقص بحرانی شامل مقاومت هادی، استقامت کششی و ضخامت متوسط عایق است.مهدی پورهاشم، با اشاره به اینکه سیم و کابل مشمول اجرای استاندارد است، می‌افزاید:‌ مطابق قانون مذکور با متخلفان برخورد می‌شود.

براساس این گزارش، سیم و کابل‌های غیراستاندارد شامل کابل افشان 5/2×2، سامان کابل، کابل 4×2 و سیم 5/2×1 افشان نگاران، سیم افشان 5/2×1 اطلس خراسان، سیم افشان 5/2×1 نگین خراسان، سیم افشان 5/2×1 پاسارگارد، سیم افشان 1×1 خراسان الکتریک، سیم افشان 5/1×1 نیرو سمنان، سیم افشان 5/1×1 شهاب افشان سمنان، کابل افشان 4×2 کویر یزد، کابل افشان 4×3 الکتریک کابل، کابل افشان 5/1×2 ولتاژ، کابل افشان 5/2×3 الکتریک خراسان افشارنژاد، کابل افشان 4×2 مسین کابل، سیم 5/2×1 آذر سیم سامان و سیم 5/2×1 سیم آرا است.

سوغات غیراستاندارد عربستان

همچنین اداره کل روابط عمومی سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران از سوغات غیراستاندارد عربستان خبر داده و اعلام کرده است، رنگ وارداتی تحت عنوان جوهر با رنگ زعفران ساخت کشور هند که توسط زائرین از کشور عربستان وارد کشور می‌شود غیراستاندارد است.

مدیر و عضو هیأت علمی گروه پژوهشی مواد غذایی سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران با اعلام این مطلب می‌افزاید: براساس نتایج به‌دست آمده از آزمون زعفران‌های ارسالی به آزمایشگاه افزودنی‌های خوراکی گروه پژوهشی مواد غذایی- پژوهشکده غذایی و کشاورزی، متأسفانه بیشتر نمونه‌های ارسالی حاوی رنگ مصنوعی بوده و در بعضی موارد نیز اصلا زعفران نیستند.

خسرو برازندگان، افزود: رنگ وارداتی تحت عنوان جوهر با رنگ زعفران ساخت کشور هند که توسط زائران از کشور عربستان وارد کشور می‌شود رنگ مصنوعی تارترازین بوده که با توجه به مضرات آن از لیست استاندارد ملی ایران با عنوان رنگ‌های مجاز خوراکی به شماره 740 حذف شده است.به گفته وی لازم است، ضمن هماهنگی با سازمان حج و اوقاف از ورود این رنگ تحت عنوان رنگ زعفران که حتی در کشور سازنده غیرقابل مصرف اعلام شده است جلوگیری شود.

کد خبر 87643

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز