همشهری آنلاین: یک تحقیق جدید نشان می‌دهد که رژیم غذایی کم‌کالری به خصوص رژیم کم کربوهیدرات ممکن است پیشرفت علائم بیماری آلزایمر را کند کند یا حتی آن را به عقب بازگرداند.

به گزارش هلث دی نیوز پژوهشگران در دانشکده پزشکی مونت سینایی در نیویورک می‌گویند  که محدودکردن میزان مواد نشاسته‌ای یا کربوهیدرات‌ ها در رژیم غذایی ممکن است با تشدیدکردن  فعالیت مغز همراه با افزایش طول عمر به پیشگیری از بیماری آلزایمر کمک کند.

دکتر  گیلیو ماریا پاسینتی  سرپرست تحقیق می‌گوید:" هم شواهد بالینی و هم شواهد همه‌گیرشناختی بیانگر آن است که اصلاح عوامل مربوط به سبک زندگی از جمله  تغذیه ممکن است در درمان بیماری آلزایمر تعیین‌کننده باشد." بیماری آلزایمر با ساخته‌شدن  پلاک‌هایی در مغز مشخص می‌شود که به علت افزایش مقادیر  مولکو‌ل‌های پپتید بتا- آمیلوئید  بوجود می‌آیند. این پپتیدها پروتئینی به نام ‌SIRT1  را تحریک می‌کند که در فرآیند پیرشدن مغز دخیل است.

پژوهشگران نیویورکی در تحقیق خود رژیم غذایی کم‌کالری و کم‌کربوهیدرات را به موش‌ها خوراندند  تا تاثیر آن را بر حضور پتیدهای بتا آمیلوئید در مغز بررسی کنند.نتایج این تحقیق که در شماره آینده Journal of Biological Chemistry به چاپ خواهد رسید نشان داد که رژیم غذایی کم‌کربوهیدرات میزان این پتیدها را در مغز کم می‌کند و در مقابل رژیم غذایی پرچربی غلظت این پپتیدها را در مغز می‌افزاید.

کد خبر 892

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تغذیه و آشپزی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز