همشهری آنلاین: جزییات و زمان اعلام نتایج نهایی آزمون‌های سراسری و دانشگاه آزاد اسلامی اعلام شد

مهندس مهراد‌فر معاون مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با ایسنا گفت: نتایج نهایی آزمون سراسری سال 88 دانشگاه آزاد  10 شهریور ماه با پذیرش 578 هزار و 740 نفر اعلام می‌شود.

وی با اشاره به پذیرش 578 هزار و 740 نفر در کنکور پزشکی و غیر پزشکی 88 دانشگاه آزاد اظهار کرد: اسامی پذیرفته شدگان این آزمون از ساعت 10 صبح فردا از طریق سایت اینترنتی مرکز آزمون به نشانی www.azmoon.com  منتشر می شود.

وی با بیان اینکه 328 هزار و 446 نفر از پذیرفته شدگان معادل 56 درصد آنها در انتخاب اول خود پذیرفته شده‌اند، اظهار کرد: داوطلبان می‌توانند از فردا نسبت به ارسال اعتراضات خود نسبت به نتایج آزمون از طریق سایت اینترنتی به نشانیazmoon.net اقدام کنند و با دریافت کد رهگیری مکاتبات خود را پیگیری کنند.

معاون مرکز آزمون دانشگاه آزاد با اشاره به زمان ثبت نام پذیرفته شدگان گفت: پذیرفته شدگان می‌توانند از 21 تا 26 شهریور ماه برای ثبت نام به واحدهای پذیرفته شده مراجعه کنند.

گفتنی است، آزمون سراسری سال 88 دانشگاه آزاد در گروه پزشکی و غیرپزشکی تیر ماه برگزار شد.

دکتر ابراهیم خدایی معاون سنجش، در گفت‌وگو با ایسنا، از اعلام نتایج نهایی کنکور در نیمه دوم شهریور ماه خبر داد. وی با اشاره به شرکت یک میلیون و 252 هزار نفر در آزمون سراسری سال 88، اظهار کرد: از این تعداد حدود 996 هزار نفر مجاز به انتخاب رشته شده‌اند که حدود 550 تا 600 هزار نفر به دانشگاه راه خواهند یافت.

وی با بیان اینکه اصلاحیه و ظرفیت‌های جدید آزمون سراسری منتشر شده است، گفت: کنکور امسال تکمیل ظرفیت ندارد.

گفتنی است، سی‌ و‌نهمین دوره آزمون سراسری دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور با رقابت بیش از یک میلیون و 392 هزار داوطلب در 5 گروه آزمایشی از صبح روز پنجشنبه چهارم تیر ماه به صورت همزمان در394 شهر داخل و 17 حوزه خارج از کشور آغاز شده و تا روز شنبه با برگزاری آزمون گروه آزمایشی علوم انسانی ادامه خواهد داشت.

کد خبر 89150

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز