یکشنبه ۸ شهریور ۱۳۸۸ - ۰۵:۵۶
۰ نفر

امیر حاج رضایی: پیش از آنکه به چهره مدعیان و بازی‌های هفته چهارم بپردازم باید بگویم که عدم تغییر در برنامه مسابقات تا بدین جا یکی از نکات مهم برگزاری لیگ نهم بوده است.

 به غیر از این موضوع البته هنوز هم تردید دارم که کیفیت فنی لیگ نهم نسبت به لیگ هشتم بهتر شده باشد. از سوی دیگر با نگاهی به مسابقات درمی‌یابیم که 16 تیم برای برگزاری لیگ ایران کافی است و لیگ 18 تیمی مناسب نیست، قطعا برنامه‌ریزی و بررسی برنامه‌ای حداقل دوساله، می‌تواند برای لیگ و تیم ملی‌مان در ادامه راه مفید باشد.

در دو بازی از سری رقابت‌های هفته چهارم که به شکل مستقیم از سیما پخش شد قطع برق ورزشگاه تختی نشان داد که هنوز در زیرساخت‌ها دچار مشکل هستیم، هرچند که این مشکل به سود استقلال تمام شد تا ملوان. هنوز هم قطع بازی ایران و استرالیا را از یاد نبرده‌ایم که چطور آن تماشاگر استرالیایی موجب قطع بازی شد.

استقلال با وجود آنکه بعد از قطع برق به بازی برگشت اما هنوز در قامت قهرمانی ظاهر نشده است و اعتقاد دارم حتی غیبت دو، سه بازیکن محوری نیز نباید باعث شود بگوییم استقلال بیشتر براساس این بازیکنان سرمایه‌گذاری کرده در این صورت، استقلال تیمی بازیکن محور تلقی می‌شود.

پاس‌های بازیکنان استقلال در دیدار با ملوان به عدد 5 نمی‌رسید و این تیم با دادن توپ‌های متعدد به حریف نشان داد که هنوز با مشکلاتی مواجه است.

استقلال در 360 دقیقه بازی برابر حریفان هنوز گلی دریافت نکرده اما نباید به این موضوع اتکا  اقتباس کند چون ممکن است از این آمار این‌گونه شود که برخی عناصر خط دفاعی استقلال هنوز در فاز دفاعی با مشکلاتی مواجه هستند.نکته دیگر این است که استقلال در خلق موقعیت موفق عمل کرد اما در زدن ضربات آخر ناموفق بود.

یکی دیگر از دیدارهای مهم و قابل تحلیل بازی پرسپولیس صبا بود. پرسپولیس به حق واقعی خود یعنی 3 امتیاز دست یافت و تعویض‌های کرانچار موثر بود. پرسپولیس در این دیدار در حد یک تیم مدعی قهرمانی ظاهر شد. آنچه از تیم‌های لیگ برتری در هفته چهارم و در مجموع 4 هفته گذشته دیده شد، می‌توان اینگونه نتیجه گرفت که قهرمانی مانند فصل پیش به تیم‌های اصفهانی یا تهرانی خواهد رسید.

از جمع 3 تیم صعودکننده، استیل‌آذین و تراکتورسازی شرایط خوبی دارند هرچند که شاهین بوشهر به دلیل بی‌تجربگی و برخی مشکلات دیگر هنوز با چالش‌های  زیادی مواجه است که باید برای بقا در لیگ برتر آنها را برطرف کند.به نظر من و برخلاف برخی دیدگاه‌ها به غیر از 4 تیم پرسپولیس، استقلال، سپاهان و ذوب‌آهن برای قهرمانی ضلع پنجمی وجود ندارد.

شاید یکی از نکات اساسی برای تعیین قهرمانی تیم‌های اصفهانی و تهرانی به این موضوع بازگردد که این تیم‌ها در فروردین و اردیبهشت‌ماه، بازیکن مصدوم و محرومی نداشته باشند. مسلما تیمی که در کوران رقابت‌ها -خصوصا لیگ قهرمانان آسیا-مصدوم و محروم کمتری داشته باشد برای موفقیت ضریب اطمینان بیشتری خواهد داشت.نکته پایانی اینکه استیل‌آذین برخلاف تصور برخی‌ تیم ستاره‌محوری است و به گفته حمید استیلی اگر استیل‌آذین رتبه‌ای تک‌رقمی به دست آورد برای این تیم نمره‌ای قابل‌قبول محسوب می‌شود.

کد خبر 89004

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز