گزارش بانک مرکزی از افزایش قیمت گوشت قرمز، میوه‌جات، قندوشکر، سبزیجات و تخم‌مرغ در هفته اول ماه رمضان حکایت دارد.

براساس خلاصه نتایج گزارش هفتگی متوسط قیمت خرده فروشی برخی از مواد خوراکی در تهران، قیمت تخم مرغ در هفته اول ماه رمضان نسبت به یک ماه قبل حدود 11درصد، میوه‌جات 8درصد، گوشت قرمز و سبزیجات 9درصد و قندوشکر حدود 19درصد افزایش پیدا کرده است.

طبق این گزارش، تخم‌مرغ فقط در هفته اول ماه رمضان 4/11درصد گران شده و از هر کیلو 1400تومان در هفته قبل از آن به 1550تومان افزایش قیمت پیدا کرده است. قیمت میوه‌های تازه در هفته اول ماه رمضان به‌طور متوسط 1/2درصد افزایش پیدا کرده است.

در ضمن میوه‌های تازه نسبت به یک ماه پیش 6/7درصد گران شده است. سبزیجات هم در هفته اول ماه رمضان به‌طور متوسط 9/6درصد گران شده‌اند. قیمت سبزیجات نسبت به یک ماه پیش 3/9درصد رشد نشان می‌دهد. رشد قیمت در سبزیجات برگی نسبت به یک ماه قبل بیش از 40درصد است.

قیمت هر کیلو گوشت قرمز بااستخوان در هفته اول ماه رمضان نسبت به ماه قبل 12درصد و قیمت گوشت قرمز بی‌استخوان 6درصد بیشتر شده است. طبق گزارش بانک مرکزی، قیمت هر کیلو گوشت قرمز بااستخوان در سطح شهر تهران در هفته اول ماه رمضان به‌طور متوسط 13هزار و 100تومان و گوشت بی‌استخوان 9800تومان بوده است.

این در حالی است که قیمت این دو قلم در ماه قبل به‌ترتیب هر کیلو 11هزار و 700تومان و 9300تومان بود. میزان افزایش قیمت قند نسبت در هفته اول ماه رمضان نسبت به یک ماه قبل 6/20درصد و افزایش قیمت شکر 16درصد بوده است.

براساس گزارش بانک مرکزی از متوسط قیمت خرده فروشی برخی از مواد خوراکی در تهران در هفته اول ماه رمضان، مواد لبنی، مرغ تازه، چای خارجی، روغن نباتی، حبوبات و برنج برخلاف سایر اقلام غذایی از ثبات نسبی برخوردارند.

کد خبر 88980

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز