شنبه ۷ شهریور ۱۳۸۸ - ۱۴:۲۵
۰ نفر

گروه اجتماعی: فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: هیچ متهمی بدون حکم قضایی به بازداشتگاه کهریزک منتقل نشده بود و در این بازداشتگاه هیچ متهمی کشته نشد.

سردار عزیز‌الله رجب‌زاده افزود: 140تا 145 نفر از افراد بازداشت شده در18 تیر به دلیل نبود جا در قرنطینه زندان‌های دیگر با حکم قضایی به بازداشتگاه کهریزک منتقل شد‌ند.وی در جمع خبرنگاران گفت: این افراد 3روز در این بازداشتگاه نگهداری شدند و همان روز دوم شخصاً به مسئول بازداشتگاه تذکر دادم و نکات لازم را به وی یادآوری کردم.

فرمانده فاتب افزود: هیچ فرد بازداشت شده‌ای بدون حکم قضایی به بازداشتگاه کهریزک وارد و خارج نشده است و تمامی این افراد حکم قضایی داشته‌اند. وی گفت: به‌طور مرتب گزارش این بازداشتگاه را هنگام حضور اراذل و اوباش در این مکان دریافت می‌کردم و اینکه 3 نفر سر‌خود اقدامی می‌کنند ربطی به همه نیروهای پلیس ندارد.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: انتقال زندانیان کهریزک به زندان اصفهان کذب است و واقعیت ندارد. وی اظهار داشت: نیروی انتظامی در ماجرای کوی دانشگاه نیز نقش منفی نداشته است اما باید منتظر نتیجه تحقیق شورای امنیت کشور از این حادثه باشیم.

سردار رجب‌زاده افزود: عملکرد نیروی انتظامی در تمام قبل و بعد از انتخابات خوب بود و در زمان انجام تبلیغات پلیس با صبر و خویشتنداری مانع از برخورد طرفداران کاندیداها شد. فرمانده فاتب گفت: در روز انتخابات در تهران ناامنی نداشتیم و در جریان حوادث پس از انتخابات نیز پلیس در 3لایه مأموریت خود را انجام می‌داد.

لایه اول با لباس رسمی پلیس مراقب تجمعات بود و مانع از گسترش تجمعات شد. در لایه دوم یگان امداد با لباس یشمی حضور داشت و هنگامی که اوضاع از کنترل لایه اول خارج می‌شد یگان امداد وارد عمل می‌شد.

وی در ادامه اظهار داشت: لایه سوم نیز یگان ویژه پلیس بود که هنگام آشوب و تخریب وارد عمل شده و با آشوبگران برخورد می‌کرد.

سرتیپ رجب‌زاده تأکید کرد: ممکن است برخی مأموران تحت‌تأثیر احساسات خساراتی را به شهروندان وارد کرده باشند. این تخلف و مأمور انجام آن متخلف است و با ماموران خاطی که به دور از چشم فرماندهان خود اقدام به شکستن شیشه خودروها و یا برخورد با عابران پیاده می‌کردند برخورد می کند.

وی اظهار داشت: یگان ویژه با هدف پراکنده کردن جمعیت و آشوبگران وارد عمل می‌شود و با افرادی که اقدام به تخریب، آتش‌سوزی و اغتشاش می‌کنند قاطعانه برخورد کرده و با کسی تعارف ندارد.

سردار رجب‌زاده گفت: گزارش مربوط به آتش زدن مسجد لولاگر در حوزه نیروی انتظامی نیست.

اجرای طرح انضباط اجتماعی

فرمانده انتظامی تهران بزرگ در ادامه از اجرای مرحله جدید طرح انضباط اجتماعی در منطقه 6 تهران از فردا خبر داد.رجب‌زاده  اظهار کرد: از نهم شهریور این طرح در 2 بخش ترافیکی و انتظامی در منطقه6 اجرا می‌شود که براساس آن، این طرح در 3 مرحله اجرایی خواهد شد.

وی ادامه داد: طرح انضباط اجتماعی در مرحله اول در منطقه6، در 9 محور انقلاب حدفاصل سعدی تا ولیعصر، خیابان ولیعصر حدفاصل انقلاب تا مطهری، خیابان مطهری حدفاصل ولیعصر تا پل مدرس، خیابان مفتح حدفاصل هفت‌تیر تا انقلاب، خیابان کریم‌خان حدفاصل ولیعصر تا هفت تیر، خیابان سپهبد قرنی حدفاصل میدان فردوسی تا کریم‌خان، خیابان طالقانی حدفاصل ولیعصر تا مفتح، خیابان استان نجات‌اللهی حدفاصل انقلاب تا کریم‌خان اجرا می‌شود.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با اشاره به اینکه تقویت نیروی انسانی و تجهیز 4 کلانتری منطقه 6 از جمله برنامه‌های طرح انضباط اجتماعی در این منطقه است، ادامه داد: 11 پاسگاه پلیس در این منطقه جهت دسترسی آسان مردم و همچنین پیشگیری از وقوع جرم و مقابله با جرم راه‌اندازی می‌شود.

به گفته وی، در مرحله انتظامی این طرح، ماموران پلیس آگاهی کنترل مجرمان حرفه‌ای، مالخرها و دستگیری سارقان حرفه‌ای را در دستور کار خود دارند، همچنین پلیس مبارزه با مواد‌مخدر نیز پاکسازی نقاط آلوده، جمع‌آوری معتادان و دستگیری توزیع‌کنندگان مواد‌مخدر را بر عهده دارد.

سردار رجب‌زاده اضافه کرد: پلیس امنیت نیز در اجرای این طرح کنترل صنوف، سی‌دی‌فروشی‌ها و اراذل و اوباش و همچنین برخورد با مزاحمان نوامیس مردم را در 3مرحله اجرا خواهد کرد، این در حالی است که پاکسازی پارک‌ها، پیاده‌روها و جمع‌آوری متکدیان از جمله طرح‌های پیش‌بینی شده در مرحله جدید طرح انضباط اجتماعی است.

وی گفت: قرار بود این طرح یک ماه قبل اجرا شود که به‌دلیل مسائل پیش‌آمده اجرای آن به تاخیر افتاد.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر دلیل استفاده از یگان ویژه و امداد در طرح انضباط اجتماعی، گفت: دلیل خاصی در این رابطه وجود ندارد و تنها مشارکت پلیس‌های یگان ویژه، امداد، پیشگیری و... مطرح است که در این رابطه هم پیش از به‌کارگیری این واحدها آموزش‌های لازم در رابطه با نوع برخورد با مردم نیز داده شده و ماموریت‌های تخصصی و پیچیده هم به واحدهای مذکور واگذار نخواهد شد.

کد خبر 88962

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز