گروه شهری: شهردار به همه شهروندان اطمینان داد، تمام برنامه‌ها و پروژه های عمرانی شهرداری تهران تا قبل از بهمن ماه امسال در شورای شهر به طور کامل تصویب، همه کارهای اداری و مناقصه‌ها در اسفندماه انجام و با آغاز سال 86 فعالیت اجرایی پروژه‌ها آغاز شود.

به گزارش همشهری، محمدباقر قالیباف که در مراسم افتتاح پروژه تقاطع غیرهمسطح شهید کلاهدوز سخن می‌گفت ، ادامه داد: قبلا تصویب بودجه، امضای توافقنامه‌ها، اجرای مناقصه‌ها، و تعیین پیمانکاران فرصت هر گونه اقدام را تا  6 ماهه اول سال از شهرداری می‌گرفت تا همزمان با آغاز بارندگی فعالیت صورت عمل به خود گیرد.
دی برطرف کنیم بازهم چهارماه از فرصت کاری را از دست دادیم اما با اقدامات انجام شده سال آینده این مشکل برطرف شده و برای اجرای پروژه‌ها حتی یک روز کاری را از دست نخواهیم داد.   وی یکی از پروژه های بزرگ در دست اقدام شهرداری تهران را تقاطع پل سئول و نیایش دانست که بیش از 140 پایه در نصب این پل استفاده خواهد شد.
قالیباف اظهار امیدواری کرد پل تقاطع سئول نیایش در کمتر از 6 ماه به بهره برداری برسد این در حالی است که اگر احداث این پل به سبک گذشته دنبال می‌شد حدود 4 سال به طول می انجامید.
شهردار تهران ضمن قدردانی از فرمانده کل سپاه و مجموعه قرارگاه بازسازی سپاه به‌دلیل همکاری در اجرای پروژه شهید کلاهدوز گفت: این پروژه به دلیل وجود معارضان تأسیساتی و مشکلات مربوط به زمین سال ها به صورت نیمه فعال بود و هنوز نیز همه کارهای پروژه به اتمام نرسیده ولی با افتتاح تقاطع غیرهمسطح بعد از انتقال ترافیک به روی پل اقدامات تکمیلی زیر گذر و میدان شهید کلاهدوز انجام خواهد شد.    شهردار تهران با بیان اینکه عمده ترین نیاز مردم در تماس با سامانه 137آسفالت معابر و تردد روان در شهر است خبر داد: در یک سال گذشته بیش از چهار میلیون تن آسفالت در سطح شهر تهران استفاده شده است که این حجم آسفالت بی سابقه بوده است. وی هم اکنون میزان رضایت مندی شهروندان از سامانه 137 را 54‌ درصد اعلام کرد که باید این رقم به 75 درصد برسد.
قالیباف با اشاره به فضای سیاسی کشور به واسطه انتخابات شوراها، خبرگان و مجلس گفت: در چنین شرایطی این اطمینان را به شهروندان تهرانی می‌دهم که هیچ چیز خللی در کار مدیریت شهری ایجاد نخواهد کرد و با تمام ظرفیت به کار خود ادامه خواهیم داد و موضوعات حاشیه‌ای، مدیریت شهری را هیچ گاه از تلاش و کار باز نخواهد داشت.
بنا بر این گزارش احمد دنیا مالی معاون فنی- عمرانی شهرداری تهران نیز در این مراسم، تقاطع غیرهمسطح شهید کلاهدوز را بیستمین پروژه عمرانی افتتاح شده توسط مدیریت جدید شهری طی یکسال گذشته عنوان کرد و گفت: وجود برخی مشکلات باعث می‌شود که مدیریت شهری نتواند  از تمام توان خود در اجرای پروژه‌ها استفاده کند.  وی رفع مشکلات مربوط به معارضین ملکی و تأسیساتی را مهمترین مشکل در اجرای طرح‌های عمرانی عنوان و افزود: برای رفع معارض این طرح 15 میلیارد تومان هزینه شده است که 50 درصد آن توسط شهرداری پرداخت شده است.
معاون فنی - عمرانی شهرداری تهران در ادامه اظهارات خود با اشاره به ترافیک سنگین بزرگراه افسریه به واسطه تردد خودروهای سنگین، از احداث تقاطع غیرهمسطح در محور کمربندی این بزرگراه از گردنه تنباکویی به محور دماوند خبر داد و گفت: امیدواریم با احداث این پل بخش عمده ترافیک این محدوده کاهش یابد.  وی با اشاره به احداث کانالی در کنار کانال سرخه حصار، تصریح کرد: کانال سرخه حصار در بین کانال های جمع آوری کننده آبهای سطحی شهر تهران کلیدی‌ترین نقش را دارد به همین دلیل باید به خوبی حفظ شود به همین دلیل به دنبال احداث کانال دیگری در جوار این کانال جهت جمع آوری آب های سطحی شهر تهران هستیم. 
دنیا مالی معارض ملکی سازمانی، شخصی و تأسیسات زیرزمینی، تأسیسات هوایی و کابل‌های فشار قوی، ترافیک سنگین و تردد عابرین پیاده را عمده‌ترین مشکلات اجرایی این پروژه عنوان کرد و گفت: کاهش میزان تصادفات، صرفه‌جویی در زمان، صرفه جویی در سوخت، جلوگیری از آلودگی هوا، روانی ترافیک و دسترسی آسان، افزایش سرعت وسایل نقلیه از مزایای احداث این پل است.  بر اساس این گزارش تقاطع غیر همسطح انتهای خیابان پیروزی (میدان شهید کلاهدوز) موجب اتصال آزادراه سرخه حصار، بزرگراه بسیج، خیابان پیروزی و خیابان نیروی هوایی می‌شود. این پل با توجه به نقش بزرگراه بسیج و آزاد راه سرخه حصار در هدایت ترافیک برون شهری، در آینده به اصلی‌ترین محور تردد در میدان شهید کلاهدوز تبدیل خواهد شد.
کد خبر 8896

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز