رئیس مجلس شورای اسلامی در پیامی درگذشت سیدعبدالعزیز حکیم رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق را تسلیت گفت.

متن پیام علی لاریجانی که مهر آن را منتشر کرد، بدین شرح است: روحانی جلیل‌القدر،  مجاهد خستگی‌ناپذیر حضرت حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالعزیز حکیم رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق و سازمان بدر پس از عمری تلاش در راه اعتلای اسلام و آزادی مردم عراق به دیدار حق شتافت.

ایشان فرزند مرجع بزرگ عالم تشیع آیت‌الله العظمی سید محسن حکیم بود که سال‌ها در حوزه نجف جهان اسلام را نورافشانی کرد و علیه رژیم‌های خودکامه مبارزه نمود.

این بیت طیبه و مبارک انسان‌های عالم، وارسته و مجاهدی را تقدیم اسلام عزیز کرد وکهکشانی از شهدا را در آسمان خون رنگ عراق برافراشت.

مجاهد نستوه حضرت آقای سید عبدالعزیز حکیم عمر خود را صرف ترویج تشیع و مبارزه علیه رژیم ستمگر صدام و بعثیان جنایت پیشه کرد و برای آزادی مردم شریف عراق سر از پا نشناخت.

او صبورانه داغ شهادت برادران و بستگان خاندان حکیم و سایر فرزندان ملت عراق را تحمل کرد و لحظه‌ای در این راه دچار تردید نشد و پایمردی جانانه از خود نشان داد. گرچه رفتن این شخصیت عزیز ما را داغدار کرد اما یاد او هرگز از قلب مسلمانان ایران، عراق،  منطقه و تاریخ خونبار شیعه پاک نخواهد شد.

یادگاران ماندگار این مردان الهی، مجلس اعلای اسلامی عراق و سازمان بدر، به دست فرزندان و سایر انسان‌های عظیم‌القدری که باقی مانده‌اند راهبری خواهد شد و به یاری خداوند سستی در راه پرافتخار آنها رخ نخواهد داد.

اینجانب سوگوارانه این مصیبت بزرگ را به محضر ولی‌الله الاعظم حضرت بقیه‌الله (روحی فدا)، مقام معظم رهبری، مراجع و حوزه شریف نجف و قم، ملت سرافراز عراق، بیت محترم حکیم و فرزندان عزیز ایشان بالاخص حجت‌الاسلام والمسلمین سید عمار حکیم تسلیت عرض می‌نمایم.

کد خبر 88824

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز