همشهری آنلاین: نخست وزیر انگلیس در بازدید سرزده‌ای که از نیروهای این کشور در جنوب افغانستان داشت، جنگ با طالبان را در این کشور برای امنیت جهان مهم تلقی کرد.

پایگاه خبری اشپیگل آنلاین از کابل گزارش داد، تونی بلر امروز 20 نوامبر (29 آبان) در جریان بازدید از نیروهای انگلیسی مستقر در هلمند، جایی که شمار زیادی از سربازان انگلیسی در آنجا مستقر هستند، گفت: اینجا، در این گوشه از بیابان آینده امنیت جهان در سال‌های اولیه قرن 21 مشخص می‌شود.

وی افزود: ما می‌دانیم که تنها راه برای تضمین صلح گاهی اوقات آمادگی داشتن برای جنگیدن است.
این نخستین دیدار نخست ‌وزیر انگلیس از افغانستان پس از اوایل سال 2002 میلادی است. بلر ظهر امروز به وقت محلی به کابل، پایتخت افغانستان وارد شد و با حامد کرزای، رییس جمهور این کشور ملاقات کرد.
در این دیدار دو طرف به بررسی اوضاع امنیتی افغانستان که در پنج سال گذشته پس از سرنگونی طالبان بدترین وضع را دارد، پرداختند. بلر روز گذشته در پاکستان تاکید کرده بود که کشورش از حضور نظامی در افغانستان با وجود اوضاع بد در جنوب این کشور صرف‌نظر نخواهد کرد.
از ابتدای سال جاری میلادی 36 سرباز انگلیسی در افغانستان کشته شده‌اند و اکثریت این کشته‌شدگان در جنوب این کشور مستقر بوده‌اند. انگلیس با داشتن 5000 سرباز در افغانستان دومین کشوری است که بیشترین نیروها را پس از آمریکا به افغانستان گسیل کرده است.

کد خبر 8870

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز