همشهری آنلاین: 6 پلیس و 2 غیرنظامی بر اثر یک حمله انتحاری که به مقر فرمانداری هلمند، استان ناآرام جنوب افغانستان صورت گرفت، جان باختند.

خبرگزاری آلمان از کابل گزارش داد،  بنا به اعلام وزارت کشور افغانستان این شش پلیس و دو مقام دولتی دیگر نیز در حمله‌ای که به طبقه همکف دفاتر فرمانداری در لشکرگاه، شهر مرکزی این استان صورت گرفت، مجروح شدند.
سخنگوی دولت منطقه‌ای اعلام کرد مهندس داوود، فرماندار این استان صدمه نخورده است. این عامل انتحاری با بستن مواد منفجره به خود به داخل ساختمان رفت و خود را منفجر کرد.
در عملیات ضدتروریستی که نیروهای ائتلافی در افغانستان در استان خوست انجام دادند، امروز دختری 13 ساله و چهار مظنون شورشی به قتل رسیدند. نیروهای ائتلافی اعلام کردند که یک دختر هشت ساله نیز در جریان این عملیات مجروح شد.
در سال جاری میلادی که رو به پایان است، بیش از 100 عملیات انتحاری انجام شد که بیش از گذشته است. وضع امنیتی در افغانستان هیچ گاه پس از سقوط طالبان در سال 2001 میلادی به این بدی نبوده است. این گروه جان حدود 4000 انسان را در افغانستان گرفت که حدود 1000 تن از آنها را غیرنظامیان تشکیل می‌دادند. شمار قربانیان در مقایسه با سال گذشته چهار برابر شده است.
کد خبر 10816

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز