مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۳ شهریور ۱۳۸۸ - ۱۸:۴۳
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: کارشناسان مرکز تحقیقات ایران خودرو پس از حدود یک سال تلاش موفق شدند استاندارد کامل یور و 4 را برای خودروی سمند اخذ کنند.

به گزارش ایلنا، محمد کامجو مدیر مرکزطراحی و توسعه محصولات جدید ایران خودرو با بیان این مطلب اظهار داشت: اخذ این استاندارد یکی از موفقیت‌های فنی قابل ارزش برای برند ملی ایران است و این امکان را فراهم می‌کند تا این خودرو به بازارهای اروپایی عرضه شود.

وی گفت: خودروی سمند با برخورداری از این استاندارد قادر خواهد در بازارهای هدف صادراتی به خصوص در روسیه، بلغارستان و ترکیه فعالیت‌های خود را وارد مرحله تازه‌ای کند این در حالیست که این کشورها پیش از این استاندارد یورو 3 را برای ورود خودروهای خارجی از جمله سمند اجرایی کرده بودند.

وی ادامه داد: وزارت راه اسپانیا خودروی سمند را پس از انجام تغییرات در زمینه آلایندگی و نیز سایر تست‌های الزامی در کشورهای اتحادیه اروپا مورد تایید قرار داد و بدین ترتیب خودروی سمند موفق شد استاندارد یورو4 را به طور کامل اخذ کند.

کامجو همچنین گفت: ایجاد اصلاحات در سیستم سوخت‌رسانی و نصب مخزن سوخت چندلایه و طراحی و ساخت یک‌سری از قطعات خودرو سمند از جمله بهره‌گیری از نرم‌افزار جدید برای کنترل موتور برای اخد این استاندارد صورت گرفت.

کد خبر 88672

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز