دوشنبه ۲ شهریور ۱۳۸۸ - ۱۸:۲۷
۰ نفر

گروه بین‌الملل: بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی برای سفر دوره‌ای چند روزه عازم اروپا شد

به گزارش رویترز، وی قصد دارد در چارچوب این سفر دوره‌ای اروپایی از لندن و برلین دیدار کند. براساس برنامه نتانیاهو، ‌نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در لندن با مقامات جامعه یهودیان دیدار و سپس عصر امروز با گوردون براون همتای انگلیسی خود گفت‌وگو خواهد کرد.

روز چهارشنبه وی در پایتخت انگلیس قرار است در تلاش برای انعقاد تفاهمی درباره تعلیق ساخت و ساز شهرک‌های صهیونیست نشین در کرانه باختری رود اردن با جورج میچل فرستاده آمریکا دیدار کند.

یک مقام صهیونیست اعلام کرد: نتانیاهو در نشست خود با جورج میچل انتظار پیشرفت‌های اندکی دارد  و توقع ندارد پیشرفت مهمی صورت گیرد. نتانیاهو تصریح کرده است دیدار او با میچل آخرین دیدار پیش از آغاز طرح صلح آمریکا برای ازسرگیری گفت‌وگوها نخواهد بود.

نتانیاهو روز پنجشنبه در دیدار خود از برلین با آنگلامرکل صدر اعظم آلمان گفت‌وگو خواهد کرد. تلاش‌های آمریکا برای توقف عملیات شهرک‌سازی اسرائیل، راه‌های آزادی گلعاد شالیت سرباز اسرائیلی و از سرگیری مذاکرات غیرمستقیم با حماس با میانجیگری آلمان از مهم‌ترین محورهای سفر نتانیاهو به آلمان خواهد بود.

روزنامه تایمز دیروز در تحلیلی از سفر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به اروپا نوشت: بنیامین نتانیاهو به‌منظور گفت‌وگو درباره از سرگیری روند صلح خاورمیانه عازم لندن می‌شود و این در حالی است که اسرائیل برای توقف ساخت شهرک‌های یهودی نشین در کرانه باختری تحت فشار است.

به نوشته تایمز، سفر نتانیاهو تحت‌الشعاع اظهارات 3وزیر عالی‌رتبه وی قرار خواهد داشت که با انتقاد از فشار آمریکا اعلام کردند شهرک‌های غیرقانونی در کرانه باختری مشروعیت دارند.

کد خبر 88582

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز