دوشنبه ۹ شهریور ۱۳۸۸ - ۰۹:۲۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: فلفل تند و شیرین با افزایش انرژی و گرما، کالری‌های اضافی بدن را می سوزاند و باعث کاهش وزن می‌شوند.

تمام فلفل‌ها دارای ویتامین A و K هستند و فلفل قرمز سرشار از این ویتامین هاست.

آنتی اکسیدان موجود در ویتامین A و C برای پیشگیری از تخریب سلول، سرطان و ‌‌بیماری‌های مرتبط با سالمندی به کار می‌رود و باعث ایمنی بیشتر بدن می‌شود و همچنین التهابات بدن مانند التهاب مفاصل و آسم را کاهش می‌دهد.

ویتامین K عملکرد انعقاد خون را تقویت می‌کند و باعث استحکام استخوان شده و از اکسیده شدن سلول جلوگیری و از ایجاد سرطان پروستات، رحم، لوزالمعده و ریه ناشی از دود سیگار پیشگیری می‌کند.

فلفل‌های تند کلسترول و تری گلیسیرید خون را کاهش داده و ایمنی بدن را افزایش می‌دهند و خطر ابتلا به زخم معده را به حداقل می رسانند.

البته تصور عموم بر این است که فلفل قرمز باعث حاد شدن زخم ها می شود ولی در واقع چنین نیست چرا که فلفل قرمز به کشتن باکتری هایی که منجر به زخم معده میشوند کمک شایانی می کند.

فلفل تند و شیرین هر دو حدود بیست دقیقه پس از مصرف، انرژی و گرمای بدن را افزایش میدهند و این خبر جالبی است و به این معناست که کالری ها اضافی در حال سوختن هستند و ازاین طریق وزن بدن کاهش پیدا می کند.

چند نکته برای مصرف فلفل

برای کم کردن آتش فلفل های تند آن را برش داده و تخم‌های آنرا خارج کنید.

برای این کار از دستکش استفاده کنید و پس از استفاده تخته برش را با آب و صابون بشویید و از تماس دست‌ها با چشم خودداری کنید.

فلفل‌های دلمه‌ای خوشمزه هستند و هنگام پخت دارای طعم و بوی بهتری می‌شوند و اگر بیش از حد پخته شوند تلخ می‌شوند.

اگر فلفل تندی خوردید برای رفع تندی آن، هرگز آب نخورید چرا که گرمای حاصله غیر قابل تحمل‌تر می‌شود. استفاده از فرآورده های لبنی، تندی را می‌شوید و از بین می‌برد. 

کد خبر 88538

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز