همشهری‌آنلاین: حسینیه امام خمینی (ره) در نخستین روز از ماه مبارک رمضان، ماه رحمت و ضیافت الهی و بهار قرآن، عطرآگین از رایحه آیات نورانی قرآن شد

 و جمعی از قاریان ممتاز، استادان و حافظان کلام الله مجید، با حضور حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، آیاتی از قرآن کریم را تلاوت کردند.

در این محفل معنوی و انس با قرآن، که بیش از سه ساعت و نیم به طول انجامید، گروه‌های جمع خوانی نیز به تلاوت آیاتی از قرآن، مدایح نبوی و ابتهال پرداختند. [تصاویر محفل معنوی انس با قرآن با حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی]

بنابر این گزارش، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در این جلسه معنوی و پر فیض با اشاره به ارتقای کیفیت تلاوت قرآن در کشور، توجه به لحن، تجوید، نحوه اداء و قرائت آیات متناسب با مفاهیم و مضامین را مقدمه امر مهم دیگری یعنی انس جامعه با قرآن دانستند و خاطرنشان کردند: هنگامی که انسان با قرآن مأنوس می‌شود، سخن قرآن را در زمینه مسائل گوناگون زندگی و جامعه می‌خواهد و می‌شنود.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: لحن و آهنگ خوب، قرآن را شیرین می‌کند و بر نفوذ قرآن در دل‌ها مؤثر است، اما قاریان به ویژه جوانان، قرآن را به نحوی تلاوت کنند که دل را به یاد خدا بیندازد و خشوع ایجاد کند.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه خشوع در برابر آیات قرآن، زمینه‌ساز هدایت قرآنی است، افزودند: وقتی آیات شریفه قرآن به عنوان الهام الهی بر دل نازل می‌شود، جذب و هضم دل می‌شود و قلب و دل متناسب با آیات الهی تحول پیدا می‌کند.

ایشان با اشاره به توصیه قرآن به وحدت و اعتصام به حبل الله خاطرنشان کردند: دل‌هایی که پیام مهم قرآن را درک کرده‌اند، بخاطر اغراض و مسائل شخصی وحدت عظیم ملی را برهم نمی‌زنند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به پیام مهم دیگر قرآن یعنی تعیین الگوی رفتاری مومنین در مواجهه با دشمنان و دوستان اشاره و خاطر نشان کردند: بر اساس مفاهیم قرآنی، باید با دشمنان سرسخت و غیر قابل نفوذ، و در نقطه مقابل، با دوستان، مهربان و نرمخو بود.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: اگر دل‌هایمان را ظرف پذیرنده باران رحمت الهی و هدایت قرآن قرار دهیم، پذیرش پیام‌های قرآن آسان می‌شود و منافع و اغراض شخصی، قدرت طلبی و ثروت اندوزی مانع عمل به آیات الهی نمی‌شود.

رهبر انقلاب اسلامی آیات قرآنی را مانند آب، حیات بخش دانستند و افزودند: قرآن همیشه مورد نیاز و تأثیر آن هم بتدریج و در طول زمان است ضمن آنکه مفاهیم قرآنی بی‌انتهاست و با انس قرآن می‌توان ابواب جدیدی را گشود، و گره‌ها را باز کرد.

در پایان این محفل نورانی قرآن، نماز جماعت مغرب و عشا به امامت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای اقامه شد و حاضران روزه خود را همراه با رهبر انقلاب اسلامی افطار کردند.

کد خبر 88428

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز