همشهری آنلاین: یک مرد نیجریه‌ای که گمان می‌رود عضو گروه بین‌المللی قاچاق مواد مخدر باشد، به جرم به کارگیری زنان محلی به عنوان حمل‌کننده مواد مخدر در سنگاپور بازداشت شد.

خبرگزاری آلمان از سنگاپور گزارش داد، روزنامه استریتس تایمز به نقل از اداره مرکزی مواد مخدر (CNB)اعلام کرد اکماوالان اوگو بوچی پس از چهار ماه تحقیقات بازداشت شده است.

بوچی 31 ساله در ماه ژوئیه همراه با همدستش بازداشت شد که یک زن سنگاپوری است و به خاطر دست داشتن در فعالیت‌های قاچاق مواد مخدر در حبس به سر می‌برد.

تحقیقات CNB نشان داد که مظنون پس از اظهار علاقه به زنان سنگاپوری در موقعیت‌های مختلف به زندگی آنها وارد شده و نهایتا به آنها پیشنهاد جابجایی کیف‌هایی را می‌داده که به ادعای وی نمونه لباس برای چین و اروپا بوده‌اند.

اما در این کیف‌ها مواد مخدری همچون هروئین جاسازی شده بود.

این مرد در دسامبر 2008 تا مارس 2009 سازماندهی دستکم 10 مورد حمل مواد مخدر را با استفاده از این زنان به مکان‌هایی در اروپا و آمریکای لاتین انجام داد.

CNB اعلام کرد بوچی سازماندهنده یک گروه قاچاق مواد مخدر بود که دیگر اعضای آفریقایی آن در کشورهایی مثل چین، نیجریه، اسپانیا، یونان، گویان، پورتریکو و برزیل به سر می‌برند.

12 زن سنگاپوری در سنگاپور و خارج از این کشور در سال جاری میلادی به خاطر حمل مواد مخدر بازداشت شدند که این آمار در پنج سال میان 2003 تا 2007 میلادی فقط هشت مورد بود.

کد خبر 88276

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز