دوشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۵:۲۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: رییس مرکز مدیریت بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت از ابتلای حدود 20 درصدی تهرانی‌ها به دیابت یا اختلال تحمل گلوکز خبر داد

 به گزارش ایسنا دکتر حسن آقاجانی دوشنبه 26 مرداد در مراسم افتتاح کلینیک مجازی دیابت در بیمارستان شریعتی گفت: با اشاره به حساسیت جهانی بر روی بیماری‌های غیرواگیر از جمله دیابت، گفت: در ایران نیز به دنبال تغییر روش‌های زندگی با شیوع روزافزون بیماری‌های غیرواگیر مواجه هستیم.

دکتر آقاجانی با بیان این که 7/3 درصد کل جمعیت روستایی کشور نیز به دیابت مبتلا هستند، افزود: با توجه به آن که جمعیت روستایی از جمعیت فعال کشور بوده و از شیوه غذایی سالم‌تری نسبت به شهرها برخوردارند، این میزان ابتلا به دیابت می‌تواند به عنوان تهدیدی برای آینده مطرح باشد.

رییس مرکز مدیریت بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت در مورد جمعیت دیابتی‌های تهرانی، گفت: بر اساس مطالعات انجام شده، جمعیت مبتلایان به دیابت در تهران حدود هفت درصد و افراد مبتلا به عدم تحمل گلوکز حدود 13 درصد هستند.

در مجموع حدود 20 درصد تهرانی‌ها یا دیابتی هستند و یا به اختلال تحمل گلوکز مبتلا هستند. یعنی از هر 5 تهرانی یک نفر به این اختلالات مبتلاست.

کد خبر 88045

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز