گروه اقتصادی: وزیر راه رسانه‌ها را عامل بی‌اعتمادی مردم در استفاده از ناوگان هوایی و کاهش مسافران هوایی دانست

حمید بهبهانی بدون توجه به اینکه مردم نسبت به ایمنی خود نگران هستند و این یک نگرانی طبیعی است به رسانه‌ها هشدارداد که روی سوانح هوایی مانور ندهند. وی گفت: رسانه‌ها سوانح هوایی اخیر را همچون بمب مطرح کردند که باعث دودلی و بی‌اعتمادی مردم در استفاده از ناوگان هوایی شده است.

وی در اظهارات خود که ایسنا منتشر کرده رسانه‌های گروهی را موظف دانست تا مردم را آرام کنند تا وزارت راه در جهت افزایش ایمنی و نوسازی ناوگان حرکت کند.بهبهانی این سخنان را در حالی بیان کرد که به گفته وی دستورالعملی به سازمان هواپیمایی کشوری  ابلاغ شده تا هواپیماهای کهنه را از رده خارج کند.

وی که در فرودگاه‌ بین‌المللی امام (ره) در جمع خبرنگاران سخن می‌گفت، افزود: باید هواپیماهایی که عمر بیشتر دارند را از رده خارج کنیم.

این دستورالعمل به سازمان هواپیمایی کشوری ابلاغ شده که پس از بررسی و مطالعه در این سازمان این دستورالعمل به تمامی خطوط هواپیمایی ابلاغ شده است و تمام ایرلاین‌ها باید تابع دستورالعمل سازمان هواپیمایی باشند و مفاد این بخشنامه را رعایت کنند.

به گفته وزیر راه طبق این بخشنامه محدوده‌ سنی هواپیما، اسناد خرید و اجاره هواپیما، اسناد اورهال و چک‌های سالانه هواپیماها و همچنین اسناد خلبانان و گروه پروازی باید ارائه شود.

کد خبر 87977

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز