چهارشنبه ۴ شهریور ۱۳۸۸ - ۱۷:۳۶
۰ نفر

گروه اقتصادی: با گذشت 40 روز از سانحه سقوط هواپیمای توپولف کاسپین و کشته شدن 163 سرنشین آن و درحالی که وزیر راه و ترابری برای تکیه زدن مجدد بر کرسی وزارت این وزارتخانه تلاش می‌کند، هنوز علت سانحه مذکور مشخص نشده است.

گرچه به گفته برخی نمایندگان و کارشناسان، سکوت 17 روزه وزیر راه و ترابری و موضع‌گیری نامطلوب مسئولان این بخش در قبال سوانح هوایی اخیر کشورمان به‌عنوان یکی از نقاط ضعف عملکرد حمید بهبهانی در کسب رای اعتماد مجدد مجلس مورد توجه نمایندگان قرار خواهد گرفت اما هنوز هم وعده‌های مسئولان برای اعلام علت این سانحه محقق نشده است.

پس از آنکه وزیر راه و ترابری در اظهار نظری علت سانحه هواپیمای توپولف کاسپین در نزدیکی قزوین را نقص فنی در موتور این هواپیما اعلام کرد، مجید سروی، معاون سازمان هواپیمایی کشوری از نقش یک عامل ناشناخته در شکل‌گیری این سانحه خبر داد و وعده داد که با اقدامات در حال اجرا به‌زودی علت نهایی سانحه مذکور مشخص خواهد شد.

اما با گذشت چند هفته از این وعده و در حالی که 40 روز از سانحه‌ هوایی مذکور سپری شده است، تازه‌ترین دیدگاه‌های مسئولان این بخش از ناکام‌ ماندن تلاش‌ها برای علت وقوع این سانحه حکایت دارد.

معاون وزیر راه اعلام نتیجه نهایی سقوط هواپیمای توپولف را منوط به اعزام کارشناسان و باز‌خوانی جعبه‌های سیاه هواپیما در روسیه کرده اما عنوان کرده که با گذشت 2هفته از ارائه درخواست، هنوز این کشور ویزای لازم را برای ورود تیم ایرانی صادر نکرده است.

رئیس کار‌گروه سانحه هوایی توپولف کاسپین به ایسنا، گفت: کارشناسان روسی معتقد بودند دستگاه‌های آنها دقیق‌تر و پیشرفته‌تر از ایران بوده و می‌تواند پارازیت‌های نوارها را برطرف کند، اما با وجود درخواست ایران از حدود 2هفته قبل، هنوز این کشور برای ورود تیم ایرانی ویزا صادر نکرده است.

کد خبر 88788

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز