همشهری آنلاین: معاون سیاسی امنیتی استان قزوین از وجود نقص فنی در هواپیمای ساقط شده در اطراف قزوین خبر می‌دهد

اما مدیر عامل شرکت فرودگاه‌های کشور می‌گوید که تمام صحبت‌های خلبان حاکی از عادی بودن پرواز است.

سیروس صابری، معاون سیاسی امنیتی استان قزوین در گفت‌وگو با مهر اظهار داشت: این هواپیما که در مسیر ایروان در حرکت بود پس از نقص فنی به سمت زنجان یا تبریز در حرکت بود تا فرود اضطراری داشته باشد اما موفق نشد و در حالی که قصد برگشت به تهران را داشت دچار سانحه شد.

وی خاطرنشان کرد: هواپیما احتمالا در حالی که از مسیر زنجان - تبریز به سمت بازگشت به تهران بوده است در مسیر پس از آتش گرفتن بخشی از بدنه سقوط کرده است.

اما مدیرعامل شرکت فرودگاههای کشور گفت: خلبان هواپیمای توپولف با شماره پرواز 7908 که در حوالی قزوین سقوط کرد در 16 دقیقه نخست پرواز مکالمه‌ای مبنی بر وجود نقص فنی با برج مراقبت نداشته است.

احمد مومنی رخ گفت: در مکالمات خلبان هواپیمای حادثه دیده با برج مراقبت تمام صحبتها از عادی بودن پرواز حکایت دارد و خلبان تا آخرین لحظه هیچ گزارشی مبنی بر وجود نقص فنی نداشت.

در این حادثه همه سرنشنیان هواپیما کشته شدند. در این خصوص صابری، معاون سیاسی امنیتی استان قزوین گفت: کلیه نیروهای خدماتی و امدادی استان در محل حاضر بودند اما از آنجا که کلیه سرنشینان هواپیما در دم کشته شدند عملا نیازی به امداد و نجات نبود.

وی تصریح کرد: از دانشگاه علوم پزشکی تقاضا شده برای جمع آوری و سمپاشی منطقه وارد عمل شوند که با توجه به پراکندگی بسیار گسترده اجساد کار بسیار مشکل است.
هواپیمای مسافربری ایرانی خط کاسپین صبح چهارشنبه مدتی بعد از بلند شدن از باند فرودگاه امام خمینی(ره) تهران به مقصد پایتخت ایروان در نزدیکی قزوین سقوط کرد و تمامی سرنشینان آن کشته شدند

کد خبر 85600

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز