سه‌شنبه ۲۰ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۸:۰۰
۰ نفر

گروه اقتصادی: وزیر راه و ترابری 17‌روز روزه سکوت را راهکاری برای مدیریت بهتر 2 سانحه هوایی اخیر دانست

و گفت: پس از این سوانح شرایط به‌گونه‌ای بود که از هرطرف صحبت می‌کردیم باعث سردرگمی می‌شد، بنابراین معاون کار آفرینی و بحران وزارتخانه را به‌عنوان رئیس کار‌گروه ویژه بررسی این سوانح انتخاب کردم تا پاسخگوی مسائل باشد.

به گزارش خبرنگار ما، با گذشت نزدیک به یک ماه از سوانح هوایی اخیر کشور و انتقادات مطرح شده به عملکرد وزارت راه و ترابری در مقابله با این سوانح، روز گذشته حمید بهبهانی که به همراه معاونین این وزارتخانه در جمع خبرنگاران حاضر شده بود، سکوت طولانی مدت خود در قبال این سوانح را نشانه مدیریت مطلوب سوانح مذکور قلمداد کرد.

با وجود این، وی ضمن پذیرش برخی کاستی‌ها در حمل‌ونقل هوایی کشور، افزود: پس از سوانح هوایی مذکور و مطالب مطرح شده در رسانه‌های جمعی، اخیرا به این نتیجه رسیدم که ناوگان هوایی کشور نیازمند نوسازی و تامین ایمنی لازم است. خبرنگاران بودند که طی 11 ماه اخیر بهبهانی را بهبهانی کردند؛ البته برخی به ما جفا و برخی نیز بی‌نهایت محبت کردند که از همه آنها سپاسگزارم.

گرچه وی ایمنی هواپیما در 2 سانحه اخیر را تایید کرد و گفت هواپیما وقتی پرواز می‌کند مانند انسان سالمی است که از خانه بیرون می‌رود اما مشخص نیست در راه چه مشکلی پیدا خواهد کرد.

بهبهانی بدون اشاره به تاثیر عملکرد مدیران قبلی بر افزایش تعداد ناوگان هوایی کشور، خرید 35 فروند هواپیمارا طی 11 ماه مدیریت خود بر وزارت راه و ترابری با وجود تحریم، نشان‌دهنده توفیق خود در این زمینه دانست و گفت: در این مدت 29 فروند هواپیمای غربی و 6 فروند هواپیمای شرقی با مدل‌های بسیار بالا وارد ناوگان حمل‌ونقل هوایی شد که برخی از آنها هنوز بوی نویی می‌دهد.

وی تصریح کرد: از ابتدای انقلاب 24 فروند هواپیما در ناوگان هوایی کشور فعال بوده که امروز به 182 فروند رسیده؛ گرچه 2 فروند آن در پی سانحه از شمار ناوگان خارج شد که با این حساب به ازای هر سال پس از انقلاب 5/5 فروند هواپیما به ناوگان هوایی کشور افزوده شده است.

بهبهانی با اشاره به کسری بودجه سالانه بخش راه و ترابری افزود: سالانه معمولا 30 درصد کسری بودجه داریم و امسال نیز با توجه به 8 هزار میلیارد تومانی که از محل بودجه عمرانی تخصیص یافته این رقم به 25 درصد می‌رسد.

وزیر راه و ترابری برخورد رسانه‌ها با پروژه راه‌آهن اصفهان – شیراز را جفا در حق این پروژه قلمداد کرد و گفت: در مورد این پروژه حرف‌های زیادی زده شد اما ما برای همه پروژه‌ها به دلایل اقتصادی، ایمنی و فنی لازم توجه می‌کنیم.

کد خبر 87611

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز