همشهری آنلاین: مدیر عامل شرکت هواپیمایی ایرتور از کاهش سفر هوایی مسافران ایرانی به ویژه سفر با توپولوف خبر داد

به گزارش ایسنا، مدیرعامل شرکت هواپیمایی ایرتور با تاکید بر اینکه هواپیماهای توپولوف به لحاظ ایمنی هیچ ‌فرقی با هواپیماهای غربی ندارند، گفت: حوادث اخیر و مطرح شدن این موضوعات در جامعه و ایجاد تشویش در اذهان عمومی، سفر با ناوگان هوایی به طور عام و با توپولوف‌ها به طور خاص را کاهش داده است اما این دلیل واقعی نیست بلکه اثر روانی حاصل از تشویش اذهان و افکار جامعه است که رسانه‌ها و اظهارنظر برخی مسوولان و مصاحبه شوندگان ایجاد کرده است.

سیدمهدی صادقی درباره بروز سوانح هوایی اخیر و کاهش تقاضای سفرهای هوایی به ویژه با ناوگان روسی و از سوی دیگر روسی بودن اغلب ناوگان‌ این شرکت و همچنین انعقاد قراردادهای خرید هواپیماهای توپولوف اظهار کرد: سوانح و حوادث هوایی امری طبیعی و اتفاقی است که در همه جهان رخ می‌دهد و به هواپیماهای شرقی و غربی مرتبط نیست. اما در کشور ما گاهی اوقات موضوع از حوزه تخصصی خود خارج می‌شود و بحث‌هایی که اساسا واقعیتی ندارد مطرح و باعث تشویش خاطر مردم می‌شود.

وی تاکید کرد: توپولوف نیز همچون بقیه هواپیماهای دیگر ایمن است و حتی به دلیل قدرت بالای موتوری نسبت به برخی هواپیماهای دیگر از ایمنی بالاتری برخوردار است لذا ایمنی این هواپیماها تایید شده و خدشه‌ناپذیر است اما مطرح شدن این موضوعات در جامعه و ناایمن بودن هواپیماهای شرقی، طبیعتا اثر منفی روانی بر جامعه می‌گذارد؛ اما واقعیت ندارد.

صادقی با تاکید بر اینکه توپولوف‌ها هواپیماهای بسیار خوبی هستند، اظهار کرد: موتور هواپیما قطعه اصلی و بحث جدی در ایمنی هواپیما است که توپولوف‌ها موتور بسیار قوی دارند و تنها تفاوت هواپیمای شرقی و غربی در طراحی، راحتی صندلی‌ها و فضای داخلی و زیبایی هواپیماست اما به لحاظ ایمنی هیچ ‌فرقی با هواپیماهای غربی ندارد بلکه بعضا از قوت و قدرت بیشتری هم برخوردار است.

مدیرعامل شرکت هواپیمایی ایرتور درباره قرارداد خرید 10 فروند هواپیمای ایران 140 با شرکت هسا، گفت: این قرارداد اولیه‌ای است که وضعیت آن نامشخص است و هنوز هیچ تعدادی تحویل داده نشده؛ مشکلات داخلی در این راستا وجود دارد که باید با سازمان هواپیمایی کشوری رفع گردد.

وی درباره ورود پنج فروند هواپیمای توپولوف 204 از روسیه، عنوان کرد: منتظر هستیم طرف روسی مراحل اجرایی کار را انجام دهد که حداقل 18 ماه پس از آغاز مراحل اجرایی، اولین فروند آن تحویل داده می‌شود؛ البته ممکن است پروسه اداری روسیه طولانی گردد.

کد خبر 90044

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز