همشهری‌آنلاین: تلاش‌های متخصصان وکارشناسان برای رمز گشایی از علت سقوط هواپیمای مسافربری کاسپین با پیدا شدن سومین جعبه سیاه این هواپیما وارد مرحله تازه‌ای شد

دوجعبه سیاه این هواپیما دیروز در جستجوی وسیع ماموران وامدادگران پیدا شد و پس از انتقال به تهران کار بازخوانی اسناد صوتی موجود در آنها اغاز شد.

سومین جعبه سیاه نیزصبح امروزدر فاصله چهار کیلومتری محل سقوط بدست آمد و به تهران منتقل شد.

شدت برخورد هواپیما بازمین بگونه‌ای بوده است که هواپیما متلاشی شده و قطعات آن تا هزاران متر دورتر پرتاب شده است.

معاون مدیریت بحران در وزارت راه اعلام کرد یازده کارگروه متشکل از دهها متخصص مختلف با تمام امکانات سخت افزاری و نرم افزاری لازم همچنان در حال بررسی ابعاد مختلف حادثه هستند

مجیدی افزود کارشناسان روسی هم به عنوان متخصصان کشور سازنده هواپیمای توپولف در کارگروههای بررسی سانحه حضور دارند.

خبر دیگر اینکه قطعات پیکرهای 168قربانی این حادثه غمباربه تهران منتقل شده اما به علت شدت برخورد هواپیما بازمین شناسایی اجساد قربانیان بسیار دشوار است و به آزمایش‌های پیشرفته نیاز دارد .به همین علت از خانواده‌های محترم قربانیان در خواست شده است با صبر و بردباری بیشتر اجازه دهند مراحل شناسایی اجساد قربانیان کامل شود.

سرپرست سازمان هواپیمایی کشور اعلام کرد هواپیمایی که دیروز دچار سانحه شد در سال 1987 ساخته شده و در سال 1998 خریداری و وارد ناوگان هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران شده بود.

ایلخانی گفت اعتبار اخرین گواهینامه قابلیت پرواز این هواپیما از 14 مارس2009 تا 14 مارس2010 بوده و آخرین اورهال یا تعمیرات اساسی ان ، چهار سال پیش انجام شده ودوسال دیگر اعتبار داشته است.

بگفته سرپرست سازمان هواپیمایی کشور آخرین چک600 ساعته این هواپیما حدود یک ماه قبل در یکی از معتبرترین کارخانه های روسیه انجام شده است و دو نفر از کارشناسان سازمان هواپیمایی کشوری بر این تعمیرات نظارت داشته‌اند.

کارشناسان به علت پیچیدگی شرایط بروز سانحه، فرضیه‌های گوناگونی را در باره علت سقوط هواپیما مطرح کرده‌اند که هیچ کدام تا پایان بازخوانی اسناد موجود در سه جعبه سیاه هواپیما قابل تایید نیست

جعبه اِف دی آر

جعبه اِف دی آر هواپیما موسوم به جعبه سیاه هواپیمای مسافربری توپولوف متعلق به شرکت هواپیمایی کاسپین پیدا شد.

پورمهدی رئیس ستاد حوادث غیرمترقبه استان قزوین گفت: جعبه سیاه هواپیما ساعت سیزده وسی دقیقه امروز پیدا شد و برای انجام بررسی ها به تهران ارسال شد.
در جعبـه سیاه که مـوسـوم به اف دی آر است کلیه اطلاعات فنی پرواز ثبت و ضبط
می‌شود.

پیش از نیز درساعتهای هفده وسی دقیقه و نوزده و پنجاه دقیقه دیروز دو جعبه سی / وی/ آر این هواپیما که مربوط به مکالمات درون کـابـین خلبـان است نیز پیدا و برای بررسی اطلاعات به تهران ارسال شده بود

کد خبر 85640

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز