شنبه ۲۴ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۹:۰۴
۰ نفر

طبق بخشنامه دولت، در ماه مبارک رمضان، زمان آغاز به کار ادارات 9 صبح و پایان آن ساعت 14 خواهد بود.

در سایر استان‌ها، فعالیت اداری صبح‌ها با یک ساعت تأخیر آغاز می‌شود و بعدازظهرها نیز یک ساعت و نیم زودتر به پایان می‌رسد. پایگاه اطلاع‌رسانی دولت همچنین خبر داد که این تصمیم هیأت وزیران به‌منظور ایجاد زمینه لازم برای استفاده مطلوب کارکنان دولت از فضایل و معنویت‌های ماه مبارک رمضان اتخاذ شده است.

غیرقانونی است اما اجرا می‌شود

این در حالی است که احمد توکلی در نطق میان‌دستور خود در جلسه علنی سه‌شنبه گذشته در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در این روزها قانون شکسته شده است، با اشاره به سخنان سخنگوی دولت مبنی بر کاهش 2 ساعته کار روزانه در ماه رمضان گفت: این کار غیرقانونی است، آقای احمدی‌نژاد در سال 86 این کار را انجام داد و با وجود تذکر مجلس زیر بار نرفت، در نهایت در 26 شهریور سال 86 رئیس مجلس وقت شورای اسلامی، آقای دکتر حداد عادل در نامه‌ای رسمی به رئیس‌جمهور تذکر داد که تصمیم هیأت دولت غیرقانونی است، اما متأسفانه هنوز اجرا می‌کنند.

دست بردارید از قانون‌شکنی

توکلی به نامه خودش به احمدی‌نژاد در تاریخ 29 شهریور سال 86 نیز اشاره کرد و گفت که در آن نامه به احمدی‌نژاد تذکر داده است که براساس سوگند ریاست‌جمهوری موظف به اجرای قانون است. او در نطق خود تاکید کرد: از قانون شکنی دست بردارید.

برای درک بهتر فضیلت

اما در همین حال در ادامه بخشنامه‌ای که دولت درباره تغییر ساعات کار ادارات منتشر کرده است، نوشته شده: هیأت وزیران بانک مرکزی را موظف کرده است ساعت فعالیت بانک‌ها را به‌گونه‌ای تنظیم کند که آغاز آن دست‌‌کم 30دقیقه پیش از آغاز به کار ادارات و دستگاه‌های دولتی باشد.

براساس این بخشنامه، هرگونه فعالیت فوق برنامه در ماه مبارک رمضان، باید پیش یا پس از پایان ساعت کار انجام شود. به‌منظور درک بهتر فضیلت شب‌های قدر، آغاز به کار ادارات و بانک‌ها هم در روزهای نوزدهم و بیست و سوم ماه مبارک رمضان با یک ساعت تاخیر نسبت به سایر روزهای این ماه خواهد بود.

در این بخشنامه توصیه شده است که رفت‌وآمد کارکنان هم باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی و تنظیم شود که رأس ساعت مقرر در محل کار حضور داشته باشند و در پایان رأس ساعت معین محل کار خود را ترک کنند.

کد خبر 87899

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز