همشهری آنلاین: دوازدهمین دورۀ مسابقات جام جهانی دو و میدانی از ۲۵ مرداد با حضور بیش از ۲ هزار ورزشکار در شهر برلین آغاز می‌شود. تیم ملی ایران نیز با لیلا رجبی در پرتاب وزنه و سجاد مرادی در ماده‌های ۸۰۰ متر و۱۵۰۰ متر به میدان خواهد رفت.

رقابت‌های جام جهانی دوومیدانی  از روز ۲۵ مرداد (۱۶ اوت) در برلین شروع می‌شود و ۹ روز ادامه می‌یابد. این رقابت مهم‌ترین رویداد ورزشی سال به شمار می رود.

شرکت بیش از دو هزار ورزشکار، رقمی فراتر از  ۲۰۰ کشور شرکت کننده و فروش بلیت برای نیم میلیون تماشاگر در ورزشگاه المپیک برلین، نه تنها رکورد جدیدی برای مسابقات جام جهانی دو و میدانی محسوب می‌شود، بلکه همچنین این پیکارها را پس از بازی‌های المپیک و جام جهانی فوتبال، در رتبۀ سوم بزرگترین مسابقات ورزشی جهان قرار داده است.

احسان حدادی، امید بزرگ ورزش دو و میدانی ایران در ماده پرتاب دیسک، به علت مصدومیت از حضور در این مسابقات باز ماند. وی که در سال ۲۰۰۸ برندۀ مدال طلای پرتاب دیسک در جشنواره دو و میدانی برلین شد، پس از بازماندن از بازی‌های المپیک پکن، بار دیگر بخت درخشش خود را در یک تورنومنت بزرگ از دست داد.

لیلا رجبی، رکورددار مادۀ پرتاب وزنۀ زنان ایران است. وی در خردادماه سال جاری در رقابت‌های دوومیدانی جایزۀ بزرگ آسیا در شهر شوزوی چین با پرتاب ۱۷ متر و ۲۰ سانتی متر مقام سوم این رقابت ها و جواز حضور در مسابقات جام جهانی برلین را از آن خود نمود.

سجاد مرادی که مقام نایب قهرمانی آسیا در دوی ۸۰۰ و ۱۵۰۰ متر را در اختیار دارد، در بازی‌های المپیک ۲۰۰۸  پکن به دور نیمه نهایی نیز صعود کرده بود.

به گزارش دویچه‌وله، پس از حل مشکل صدور روادید آلمان، ملی پوشان دو و میدانی ایران شامگاه چهارشنبه ۲۲ مرداد تهران را به مقصد برلین ترک کردند.

کد خبر 87806

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز