چهارشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۸۸ - ۰۷:۱۶
۰ نفر

ناصر قراگزلو: تیم پرسپولیس در دیدار برابر استقلال‌اهواز باید بازی بدون تماشاگر را تجربه کند.

محرومیتی که به نظر می‌رسد مشکلات زیادی را برای پرسپولیس در تقابل با حریف اهوازی به وجود می‌آورد. پرسپولیس سال گذشته نیز در دیدار افتتاحیه لیگ در ورزشگاه بدون تماشاگر به مصاف تیم پاس همدان رفت که در آن دیدار با درخشش کریم باقری موفق به شکست حریف شد و این بار باید در دومین هفته لیگ نهم بدون حضور تماشاگرانش به مصاف شاگردان خداداد عزیزی برود.

مصدومیت دو بازیکن در کنار حضور دو بازیکن پرسپولیس در اردوی تیم ملی ترکیب این تیم را مقابل استقلال‌اهواز با تغییرات نسبتا زیادی مواجه خواهد کرد. کرانچار که به استفاده از روش 1-3-2-4 علاقه خاصی دارد در خط دفاع، هافبک و حمله تیمش تغییراتی را اعمال خواهد کرد هر چند که عملکرد میثاق‌ معمارزاده نیز در برابر مس کرمان چندان قابل‌قبول نبود.

سرمربی کروات پرسپولیس در اولین تغییر اجباری تیمش باید تغییراتی را در دفاع راست و دفاع میانی پرسپولیس به وجود بیاورد. مصدومیت علیرضا محمد موجب شده که شیث رضایی از دفاع میانی به دفاع راست منتقل شود. به این ترتیب سپهر حیدری جانشین رضایی در دفاع میانی می‌شود. بازیکنی که گفته می‌شد به دلیل غیبت چهار روزه در ترکیه مورد غضب حسین عبدی واقع شده است. هر چند که زوج او و مجتبی شیری نیز در دفاع میانی زوج چندان مطمئنی محسوب نمی‌شود.

در خط هافبک و آنچه از آخرین دیدار تدارکاتی پرسپولیس در برابر مقاومت بسیج دیده شد کرانچار در نظر دارد تیاگو برزیلی را جایگزین حمیدعلی عسگر جوان کند. بازیکنی که با وجود دوندگی و سعی و تلاش فراوان در دیدار مقابل مس به دلیل بازی در پست غیرتخصصی نتوانست مکمل خوبی برای کریم باقری باشد. به نظر می‌رسد تیاگو و کریم باقری در دیدار برابر استقلال‌اهواز دو هافبک دفاعی پرسپولیس باشند. در این بین البته این احتمال نیز وجود دارد که کلاه‌کج نیز برای دقایقی کنار باقری بازی کند.

عادل کلاه‌کج که گفته می‌شود مشکلاتش تقریبا با تیم صبای قم برطرف شده هنوز به‌طور کامل با سایر نفرات پرسپولیس هماهنگ نشده است. مشکلی که شاید به کرانچار اجازه ندهد از او به عنوان بازیکن ثابت در کنار باقری استفاده کند. در این خط سامان آقازمانی بازیکنی که فصل قبل از سایپا به پرسپولیس آمد نیز توانایی بازی دارد، اما بعید است کرانچار از این بازیکن جوان در خط میانی به عنوان هافبک دفاعی ثابت استفاده کند.غیبت مجتبی زارعی به واسطه حضور در تیم ملی شاید بزرگ‌ترین مشکل مربی کروات برای دیدار با استقلال‌اهواز باشد.

بازیکنی که در دیدار برابر مس کرمان شاید بهترین بازیکن پرسپولیس بود اما  باتوجه به اینکه تیم ملی تنها چند ساعت پیش از بازی عصر جمعه پرسپولیس مقابل استقلال‌اهواز به تهران می‌رسد، بعید به نظر می‌رسد این بازیکن در ترکیب سرخپوشان قرار بگیرد.

میثم بائو دیگر مهره‌ای که گفته می‌شد بهترین خرید پرسپولیس در خط میانی است هنوز به آمادگی کامل نرسیده هر چند که مرد کروات فعلا آلترناتیو مناسبی برای وی در تیمش ندارد.  علی‌اکبر صغیری و بادامکی نیز طبق آنچه از بازی آنها در برابر تیم مقاومت بسیج دیده شد کیفیت چندان بالایی برای دیدار برابر تیم اهوازی ندارند هر چند که دست مربی کروات در این پست واقعا بسته است.

محمد پروین با وجود گلزنی در آخرین دیدار تدارکاتی هنوز بازیکن 90 دقیقه‌ای نیست و مهدی شیری نیز برای بازی در این پست مهره ایده‌آلی محسوب نمی‌شود.کرانچار برای انتخاب سه بازیکن در پشت تک مهاجم تیمش با مشکلات بسیار زیادی مواجه شده هر چند که ظاهرا بائو در این خط فعلا تثبیت شده است و مرد کروات اجبارا از بادامکی و یک مهره دیگر در کنار بائو استفاده خواهد کرد.

در پیشانی خط حمله نیز آرفی مرد اول پرسپولیس در برابر استقلال‌اهواز خواهد بود. بازیکنی که با وجود تلاش فراوان در آخرین دیدار تدارکاتی پرسپولیس موفق به گلزنی نشد.  آرفی در کنار خود محسن خلیلی را نیز به عنوان آلترناتیو دارد. بازیکنی که در دیدار اول به دلیل عدم آمادگی حتی جزو 18 بازیکن اصلی نبود، اما به طور قطع در دیدار برابر استقلال‌اهواز نامش در بین 18 بازیکن قرار خواهد گرفت. محسن خلیلی هر چند نسبت به اواخر فصل گذشته پیشرفت کرده اما هنوز با روزهای اوجش فاصله دارد.

فرخزادی، آلترناتیو  انصاری‌فرد

در حالی که فقط یک هفته از شروع لیگ برتر گذشته، شایعاتی در خصوص برکناری عباس انصاری‌فرد شنیده می‌شود. مدیرعاملی که قرار است امروز به همراه واعظ آشتیانی از مالزی به ایران باز گردد. بحث حضور مجید فرخزادی به جای عباس انصاری‌فرد روز گذشته اخبار باشگاه پرسپولیس را تحت تاثیر خود قرار داد. هر چند که فرخزادی در رابطه با خبر انتخابش به عنوان مدیرعامل جدید پرسپولیس اظهار بی‌اطلاعی می‌کند.

مجید فرخزادی در این رابطه می‌گوید: «افتخار من این است که در تیم محبوبی چون پرسپولیس خدمت می‌کنم و امیدوارم هواداران از عملکردم راضی باشند. دوستان به من لطف دارند ولی صحبتی در مورد مدیرعاملی با من نشده است. من در‌حال حاضر یکی از اعضای هیات مدیره هستم و مثل دیگران در چارچوب وظایف خودم فعالیت می‌کنم.»

فرخزادی در پایان در رابطه با ماندن یا کنار گذاشتن علی‌آبادی از سازمان تربیت بدنی نیز به شکلی محتاطانه پاسخ می‌دهد: «دو بحث بین ورزشی‌ها و نمایندگان مجلس مطرح است که بعضی معتقدند که همچنان از وجود علی‌آبادی استفاده شود و برخی هم نظر مخالف دارند. در هر حال من در جایگاهی نیستم که در این مورد حرف بزنم ولی فکر می‌کنم علی‌آبادی با ماندن در سازمان ورزش می‌تواند کارایی بیشتری داشته باشد.»

کد خبر 87632

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز