مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۲۰ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۹:۳۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: پروژه‌های جدید احداث تاسیسات تولید برق خورشیدی رو به گسترش است

خبرگزاری آلمان از بن گزارش داد، شرکت سولار ورلد (SolarWorld) اعلام کرد پروژه‌های بیشتری را در آمریکا به عنوان مهم‌ترین بازار آینده خود در دست گرفته است. بنا به اعلام این شرکت، این کنسرسیوم تولید برق خورشیدی با شورون انرجی سولوشن (Chevron Energy Solutions) شریک پروژه خود در کالیفرنیا تا امروز پروژه‌هایی را برای نصب باتری‌های خورشیدی بر روی ساختمان‌های دولتی با مجموع توان 15 مگاوات به انجام رسانده است.

پروژه‌های جدیدی که این شرکت سفارش انجام آن را گرفته احداث تاسیسات تولید برق خورشیدی برای مثال در کالج بیوت کامیونیتی (Butte Community College) در اورویل است. سولار ورلد همکاری با شورون را گام مهمی برای توسعه بازارش در کالیفرنیا، بزرگ‌ترین بازار ایالتی انرژی خورشیدی در آمریکا، تلقی می‌کند.

سولار ورلد همچنین اعلام کرد در مناقصه وزارت دفاع آمریکا برای احداث نیروگاه 1.2 مگاواتی در ایالت کلرادو با استفاده از باتری‌های خورشیدی برنده شده است. در این پروژه بیش از 5000 باتری220/230 واتی جدید سولار ورلد به کار گرفته می‌شوند. به خاطر بالا بودن رده توانی این باتری‌ها می‌توان در سطوح ناهموار هم بیشترین تولید برق را داشت. این نمونه‌های جدید در کاماریلو (کالیفرنیا) آمریکا تکمیل می‌شوند.

پیش از انعقاد این قراردادها، سهام سولار ورلد با کاهش 0.72 درصدی با قیمت 16.66 یورو معامله می‌شد.

کد خبر 87574

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دانش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز