دادگاه دوم متهمان حوادث اخیر، صبح شنبه به ریاست قاضی صلواتی در مجتمع قضایی امام خمینی(ره) برپا شد

و در آن بخش دوم متن کیفرخواست دادستانی در مورد افرادی دیگر از متهمان دخالت در حوادث اخیر قرائت شد. در بخشی از ادعانامه دادستانی تهران که اکبری، نماینده قاضی سعید مرتضوی، دادستان تهران آن را قرائت کرد و خبرگزاری مهر متن کامل آن را روی خروجی پایگاه اینترنتی خود قرار داد، آمده است: در جلسه گذشته در مقدمه اول ادعانامه دادستانی تهران دلایل طراحی قبلی این آشوب‌ها و مستندات اثبات جرم سازمان‌یافته و برنامه‌ریزی شده اخیر به استحضار رسید.

در این جلسه در 2بخش برنامه‌ریزی و طراحی کشورهای بیگانه و مخالف جمهوری اسلامی ایران به‌منظور فروپاشی و براندازی نرم در کشور و دخالت آنان در حوادث بعد از انتخابات ریاست‌جمهوری، اقدامات گروهک‌های ضدانقلاب و تروریستی و نقش آنها در حوادث پس از انتخابات و آشوب‌های اخیر را به استحضار می‌رساند.

نهایتا تغییر ساختار کشور

در ادامه این کیفرخواست قرائت شد: گرفتاری غرب به سرکردگی آمریکا در باتلاق عراق و افغانستان و شکست رژیم صهیونیستی در جنگ 33روزه با حزب‌الله و جنگ 22روزه غزه؛ احتمال و امکان به‌کارگیری گزینه نظامی علیه جمهوری اسلامی ایران را به حداقل کاهش داده و برهمین اساس ایجاد تغییرات ساختاری در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با رویکردهای نوین اطلاعاتی و اقدامات پنهان و نرم در دستور کار غرب قرار گرفته است.

در همین راستا، فضای مجازی، رسانه، شبکه‌های ماهواره‌ای و غیره به‌عنوان ابزاری کارآمد و نوین برای تغییر افکار، مورد بهره‌برداری بیگانگان قرار گرفته و براساس ادبیات جاسوسی غرب، تغییر افکار، زیربنای تغییر رفتار و نهایتا تغییر ساختار کشور را در پی خواهد داشت.

این ادعانامه می‌افزاید: با توجه به جدول ترسیمی در تقویم کشور برای برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری در سال 1388؛ برنامه اجرایی اهداف فوق توسط بیگانگان با فرصت‌طلبی از آزادی‌های موجود ؛در راستای براندازی نرم جمهوری اسلامی ایران و در قالب پروژه دیپلماسی عمومی  و اقدامات پنهان  به مرحله اجرا درآمده است.

دیپلماسی عمومی یا براندازی نرم

نماینده دادستان تهران در ادامه قرائت کرد: براساس استنادات موجود،پروژه براندازی نرم یا به قول خودشان دیپلماسی عمومی با توجه به شرایط داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی جمهوری اسلامی به طرق مختلف در دستور کار دولتمردان غربی قرار گرفته است که مهم‌ترین آنها عبارتند از:

1) ارائه کمک و آموزش به سازمان‌های غیردولتی و انتشار جزوات فارسی درباره ارزش‌های دمکراتیک و فعالیت‌های مدنی هم جهت با آن؛

2) آموزش خبرنگاران برای ایجاد شبکه منابع خبری با هدف جمع‌آوری اطلاعات و تحلیل؛

3) آموزش و سازماندهی فعالان حقوق بشر در ایران برای ترسیم چهره نامطلوب از نظام؛

4) ایجاد وب‌سایت‌ها و آموزش درباره نحوه برگزاری انتخابات و ارائه اطلاعات کامل از کاندیداهای انتخاباتی سال 1388؛

5) اعزام دانشجویان، هنرمندان و مشاغل حرفه‌ای و آموزش آنها جهت کادرسازی برای پست‌های کلیدی و مناصب حساس در آینده؛

در این کیفرخواست تحت عنوان «برخی از اظهارات مداخله‌جویانه مقامات سیاسی و اطلاعاتی آمریکا پس از انتخابات» همچنین آمده است: پس از محدودیت دسترسی‌ به شبکه‌های ماهواره‌ای؛

جریان اطلاعات به سمت اینترنت سوق داده شد و به‌منظور تسهیل استفاده از مطالب اینترنتی، نرم‌افزار پیشرفته ترجمه انگلیسی به فارسی و بالعکس را برای استفاده عمومی در اختیار کاربران ایرانی قرار دادند؛

به‌گونه‌ای که با استفاده از این نرم‌افزار کاربران می‌توانند مطالب سایت‌های انگلیسی را به فارسی برگردانده و مطالعه کنند. این اقدام به‌منظور دسترسی کاربران ایرانی به حداکثر اطلاعات به زبان انگلیسی (خصوصاً سایت بی‌بی‌سی) مرتبط با بحران، تمهید شده؛ هر‌چند دارای کاستی‌های جدی است.

فیلم دیدن با سرعت پایین

در ادامه همین بند و به‌دنبال اقدامات مداخله‌جویانه بیگانگان نوشته شده است: ارائه پیشرفته‌ترین امکانات نرم‌افزاری به‌گونه‌ای که امکان دیدن فیلم از طریق یک رایانه با خطوط تلفنی و مودم و اینترنت با سرعت پایین را فراهم کردند تا مرتبطین خود با حداقل امکانات از فیلم‌های مورد نظر درخصوص اغتشاشات استفاده کنند.

تا به چشم نخورد

مورد بعدی این بند اینگونه در کیفرخواست آمده است: هک سایت‌های متعلق به هر دو جریان موجود در کشور و همچنین سایت‌های مربوط به مسئولان نظام، ‌سایت‌های متعلق به برخی کاندیداها و... توسط بیگانگان برای تشدید جو بدبینی داخلی. در این مورد در برخی موارد از طریق مجاری داخلی ( شرکت شاتل و...) اقدام به هک کرده تا نشانه‌ای از عوامل خارجی به چشم نخورد و کاملاً به نزاع داخلی تبدیل شود.

فیس‌بوک آمریکایی

یکی دیگر از اقدامات بیگانگان برای دخالت در حوادث پس از انتخابات ایران در کیفرخواست این مورد است: فعال‌کردن شرکت آمریکایی فیس بوک در راستای تسهیل ارتباطات میان کاربران ایرانی و سایر کشورها درخصوص ایران.

این شرکت با استناد به اینکه بسیاری از مردم جهان از فیس بوک برای مبادله اطلاعات درباره سرنوشت انتخابات ایران استفاده می‌کنند، نسخه آزمایشی زبان فارسی خود را ارائه کرده تا فارسی‌زبانان از آن به زبان مادری خود استفاده کنند.

اینترنت مجانی

در ادامه ادعانامه دادستانی تهران در دادگاه صبح شنبه قرائت شد: در دوره اغتشاشات؛ برخی سایت‌های وابسته بیگانه، شماره تلفن‌ها، نام‌های کاربری و واژه‌های رمز را به‌صورت مجانی در اختیار کاربران قرار دادند تا درصورت قطع کامل خدمات اینترنتی در ایران، مرتبطین و افراد، از طریق این تلفن‌ها بتوانند از اینترنت دایل‌آپ استفاده کنند.

کد خبر 87359

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز