مجموع نظرات: ۰
جمعه ۱۶ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۸:۴۳
۰ نفر

گروه شهری: مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه ضمن اعلام خبر آغاز عملیات اجرایی احداث خط 4 اتوبوس تندرو (تجریش- راه آهن) به برخی شبهات مطرح شده درباره این پروژه پاسخ داد

بیژنی، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران، درباره محدودیت عرض معبر خیابان ولیعصر در بخش‌های قابل توجهی از آن توضیح داد: بخش عمده خیابان ولیعصر از میدان راه‌آهن تا خیابان مطهری در حال حاضر نیز خط ویژه دارد. 

به گفته وی،  محدوده شمالی خیابان ولیعصر نیز ظرفیت ایجاد خط ویژه را دارد. بیژنی با اعلام اینکه عملیات اجرای این خط همزمان با مراحل نهایی مطالعات شروع شده است، یادآور شد: این خط قبل از پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه همچنین در مورد خط5 اتوبوس‌های تندرو گفت: آماده‌سازی این خط نیز شروع شده و بخش‌های مربوط به اتوبان چمران نیز پس از اتمام کار پروژه تونل توحید ادامه می‌یابد.

طول خط چهارم اتوبوس تندرو از حدفاصل میدان راه‌آهن تا میدان تجریش حدود 5/17 کیلومتر است و پیش‌بینی شده است که روزانه با حداقل 200 اتوبوس، تا 300 هزار نفر مسافر را جابه‌جا کند.

باید بیشتر بررسی شود

اگر چه بیژنی به‌عنوان یک مسئول اجرایی در شهرداری خبر از شروع عملیات اجرایی این دو خط می‌دهد، اما دانشجو تاکید دارد که شروع عملیات، نیازمند تایید مطالعات توسط شورای شهر تهران است. 

سخنگوی شورای شهر تهران به ایسنا گفت: مطالعات خط 5  اتوبوس‌های تندرو در مسیر ترمینال بعثت تا اتوبان چمران ایراداتی داشت که از جمله آنها شروع همزمان عملیات اجرایی با مطالعات بود و ما این موضوع را تذکر دادیم.

وی افزود: بخش دیگری از ایرادها به مطالعات این خط، طبق نظر شورا برطرف شد، اما هنوز مواردی مطرح است که باید مرتفع شود.

کد خبر 87242

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز