همشهری آنلاین-محمدرسولی: مایکروسافت برای اولین بار اعتراف کرد لینوکس رقیب خطرناکی برای سیستم‌عامل این شرکت در بازار نت‌بوک‌ها و کامپیوترهای خانگی است

این اعتراف در جریان بازدید سالانه اداره امنیت و دارایی آمریکا از مایکروسافت در جهت بسته شدن سال مالی گذشته انجام گرفته است و این شبهه را بوجود آورده است که مسئولان مایکروسافت قصد دارند با این ترفند، بار مالی بیشتری را به رقیب خود وارد آورند.

این اعتراف در واقع پس از ابراز علاقه بسیاری از کاربران و فروشندگان نت‌بوک‌ به استفاده از نسخه‌های لینوکس مانند Red Hat بوده است. [لینوکس مناسب برای نت‌بوک]

این رویکرد می‌تواند در مورد تجهیزات پیشرفته‌تر و کامل‌تر مانند نت‌بوک‌ها و کامپیوترهای خانگی روی داده و بازار بزرگی را از دست مایکروسافت خارج سازد.

پیش از این نیز مایکروسافت، تنها نسخه سرور لینوکس را به عنوان رقیبی برای برخی از سرویس‌هایس سروری خود مانند Cash Server ،Gateway و ... معرفی کرده بود و همواره به رقابت برای پیش گرفتن از آن مشغول بوده است ولی اکنون اولین باری است که سیستم‌عامل را به عنوان رقیب برای انواع ویندوز بر پایه کلاینت (کامپیوترهای Standalone) خود معرفی کرده است.

بدیهی است که تعداد کاربرانی که بر روی کامپیوتر رومیزی ، نوت‌بوک یا نت‌بوک از ویندوز استفاده می‌کنند بسیار زیاد بوده و تغییر آنها به لینوکس یا هر سیستم‌عاملی می‌تواند ضررهای مالی زیادی برای مایکروسافت در بر داشته باشد.

برخی کارشناسان و بلاگرهای آمریکایی معتقدند که تنها رقیب جدی مایکروسافت در این زمینه لینوکس نسخه Red Hat بوده و پس از آن اپل مکینتاش می‌تواند رقیب کوچکتری برای آنها باشد ولی بسیاری نیز این اعتراف را مظلوم‌نمایی مایکروسافتی‌ها برای ضربه زدن به رقیبان در مقابل ماموران مالیاتی می‌دانند.

Rasouli@Hamshahri.org

کد خبر 87218

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز